Axelskada

alexanderhyun

Ny medlem
Axelskada
Tjena! Behöver lite synpunkter och ert tycke ang. min axelskada som jag dessvärre utsatte mig för härom veckan. Landade helt enkelt på axeln när det var jibbdags i Åre. Har slitit av akrmiokluvikularleden som tydligen är den mellan nyckelbenet och skuldran. Det finns dock stora chanser för mig att få tillbaka all kapacitet i armen/axeln.

- Till problemet; efter den här händelsen har jag på nått sätt blivit rädd för att återvända till parken och spinna, har till och med haft så mörka tankar som att skita i att jibba i fortsättningen osv. Men när jag ser skidfilmer, klipp och allt annat sammanknutet till jibbningen så rycker det i benen på mig! Jag älskar ju det och vill fortsätta! Skidor vintertid och skateboard sommartid är det främsta jag lever för!

Måste låta mesigt som fan men finns det något sätt man kan arbeta bort den rädslan jag pratar om? Jag känner en viss rädsla av att det ska hända igen eller något ännu värre. Det jag helst vill är ju att aldrig mer vara rädd för att skada mig i parken, går det att psykiskt träna fram? Hoppas ni förstår mig, har försökt formulera så bra som möjligt!

Tack på förhand freeride!

Axelskada
Det är väll som alla andra fobier, man börjar litet som tex. röra en spindel sen vågar man hålla i den sen är man inte rädd längre, samma med skidor, börja med 180s och gå uppåt sen sätter du dina trick igen utan rädsla.

trist med axelskada, krya på dig eller säger man så till en skada eller bara sjukdomar?.. eh skitsamma du fattar :)

Senast ändrad:
Axelskada
Samma sak hände mig förra året. Men jag funderade på en jäkligt bra grej: Ska jag lägga ned med att hoppa i hopp och vara sugen att jibba resten av mitt liv... eller fortsätta med det som jag älskar och få min "frihetsabstinens" lindrad? även om det medför vissa risker med att fortsätta hoppa så valde jag den vägen. Varje gång det gör ont när jag bailar så tänker jag "Pain is temporary, dude..."

Axelskada
jojo det är klart, men ledbandsskador sitter ju kvar ett tag.. Är egentligen inte rädd för den fysiska smärtan utan det är sånna saker som man kan få lida av resten av livet..

Tillbaka
Topp