b-flip på snowboard!

jeppo94

Ny medlem
b-flip på snowboard!
tjo hej.

jag tänkte prova på b-flip i vinter med snowboard men är lite osäker.

nån som skulle kunna svara på hur jag kan för berreda min på bästa sätt?
vilka hopp är bäst?
vilken teknik är naturligast?

tack på förhand. =)

Senast ändrad:
b-flip på snowboard!
Förberedelser är bara mentalt, om du e osäker som nu så kommer du krasha, kicken ska vara mkt brant, i landningen ska det ligga minst 1m puder, man ska kasta sig bakåt X)

b-flip på snowboard!
det absolut viktigaste att tänka på när man gör det på lite mindre hopp är att våga titta bakåt och inte fästa blicken på himlen eller nåt annat dumt. då landra man på huvud eller mage. tredje försöket brukar det sitta så bara ut och prova, men gör det i lössnö.

b-flip på snowboard!
trapp91 sa:
Förberedelser är bara mentalt, om du e osäker som nu så kommer du krasha, kicken ska vara mkt brant, i landningen ska det ligga minst 1m puder, man ska kasta sig bakåt X)
haha 1m puder xD räcker med 30 cm å slänga sig bakåt. Hoppa upp å kolla bakot bara . Veva lite me armarna med. Bara du kommer runt till magen så blir du modigare lr får adrenalin lr nått så klarar du det nästa försök..

b-flip på snowboard!
Haha jag ska ta hand om honom ;P vi ska köra samtidigt hos mig när snön faller :D
kommer göra ett hopp med ganska brant kick, 2m högt minst och typ 6m långt e minimum kravet tycker jag...
ska använda traktor för bygget xD

b-flip på snowboard!
KruxeliduX sa:
trapp91 sa:
haha 1m puder xD räcker med 30 cm å slänga sig bakåt. Hoppa upp å kolla bakot bara . Veva lite me armarna med. Bara du kommer runt till magen så blir du modigare lr får adrenalin lr nått så klarar du det nästa försök..
joo jag överdrev en del ;) men man vill ju inte att killen ska slå sej :P

b-flip på snowboard!
Hopp ute med mkt puder i landningen är nog det bästa. Det är som att lära sig nåt nytt trick på studsmattan det är bara att ÖVA

b-flip på snowboard!
jag har inte tagit det själv och ska också testa det i år, jag hade en "skiboard" och testa en side flip på studsmattan med den och tog det (en backflip på snowboard). det underlättar nog.

b-flip på snowboard!
Ett tips...Ta i mer än du tror, bättre att överrotera än underrotera och håll inne knäna när du är upp och ner annars stannar du i rotationen. Just flip it

b-flip på snowboard!
När folk säger bakåt så menar ni då tailen lr mot ryggen? :P

Iaf om du ska göra en mot ryggen så blir de ju en roll. Tips då iaf är att komma in lite på tå så du kan trycka ifrån och få lite mer höjd plus att det blir lättare att rotera än om du kommer in på hälkant som många gör ibörjan, grejen då är att du ofta får för lite rotation och att du landar på nacken lr skallen. Så kom in lite på tå och hoppa upp och gör volten. Iaf för att få igång rotatation hoppa uppåt använd mage-rygg dvs du drar armarna bakåt samtidigt som du drar upp knäna mot midjan. håll blickan upp/bakåt så kommer du fortsätta rotera runt. för detta krävs inget brant hopp bara lite fart å teknik.

Ska du göra en volt mot tailen så det blir som en sidovolt från trampolin lr studsmatta så bör du väl inte bara kasta sig åt sidan som endel säger för då går de ofta åt helvete dom första gångerna. tänk ist på tekniken och hoppa upp samtidgt som du använder magen-rygg och drar in knäna för att rotera och sedan om du överroterar så är de bara att räta ut så stannar rotationen. Även här är det viktigt att följa med med blicken hela vägen runt. Här underlättar det mycket med branta hopp eftersom ett brant hopp ger dig mindre att snurra i luften. Men branta hopp är inget måste :P

Det är väl dom enklaste sen äre bara börja med rodeos å sånt å då börjar de bli coolt!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp