backcountryoutlet.com

scratch_69z

Ny medlem
backcountryoutlet.com
är det någon som har beställt något från backcountry som kan svara på va fan dom vill har for bekräfteklse för att skicka grejorna ??

backcountryoutlet.com
Tja! Jag beställde en jacka från backcountry förra året. Vet inte exakt vad du menar för bekräftelse, men saken är den att svenska kredit/bankkort inte är kopplade till någons hemadress. Det är precis tvärtom i USA, så för att dom ska våga debitera ett kort och sen skicka prylarna måste dom ha en bekräftelse på att den som beställer verkligen äger det aktuella kredit/bankkortet. Så för mig så innebar "bekräftelsen" att de först snodde några dollar från mitt konto och då såg att allt var som det skulle. Sedan tog de resten av pengarna och skickade iväg jackan. Gick sjukt smidigt, tog bara 4 dagar.

backcountryoutlet.com
när jag beställde så fick jag ett mail om att dom har dragit en viss summa från mitt konto och att jag skulle maila tillbaka exakt hur mycket det va, så jag ringde banken och det va det.

backcountryoutlet.com
Fick ni som beställt där ifrån tillägg i form av moms och tullavgift?

backcountryoutlet.com
Avgifter är enligt följande (har jag för mig)

(varans pris+frakt+tull)+moms

Exempel
Du köper något för 1000Kr,l frakten är 300kr, tullen är 3,5% och momsen 25%

((1000+300)*1,035)*1,25=1681

eventuellt så kommer tullen på efter momsen jag kommer inte ihåg

((1000+300)*1,25)+(1300*1,035)=1625+45=1670

Allt detta är underförutsättning att tullen fattar vad varan kostar så om du kan få butiken att skriva att det är en rekalmation som se skickar tillbaka behöver du varken betala moms eller tull.

Tillbaka
Topp