backhoppning - nolltolerans

jakejit

Ny medlem
va är backhoppning för sport egentligen? tar tid på teven för viktiga grejer som slalom och liknande.
kan någon motivera sportens fortlevnad skulle jag bli glad.
det är ju skamligt att dom ens har skidor på fötterna.

usch!

jonas

det skulle säkert gå bra för nån med skidor hälften så långa som backhopparnas, om han överhuvudtaget kom ut i luften så skulle han ju inte ha en chans att landa.

...før det førsta, ær detta ett seriøst inlægg eller? i så fall.. ær du korkad? i så fall..
Alla ær vi olika mænniskor med olika uppfattning och tycke.
Om det inte fanns dem som ville backhoppa så skulle inte det finnas några som backhoppade heller, eller sporten.
Alltså ær det helt naturligt och inte alls konstigt att det finns dom som backhoppar.
Gå upp och testa stæll dig i en K120 m backe, så garanterat skiter du i brallan. Så backoppning tycker jag skall respekteras den också som annan skidåkning.
...hoppas du inte ær korkad længre.
/SH

nej, inte korkad.

inlägget är ju lite oseriöst men grundar sig i riktig frustration och förtvivlan. mig gör det inget att folk backhoppar, har de kul så har de. men jag förbehåller mig rätten att ifrågasätta sportens underhållningsvärde för den stora allmänheten.

jag vet inte om jag skulle skita ner mig men det är väl ändå ganska irrelevant i sammanhanget?

OM det där inlägget är allvarligt menat bör du fundera över ditt existansberättigande över huvud taget. Du tar ju upp onödig plats här i universum. Ditt inlägg, om det var allvarligt menat, visar att du har en flagrant dålig allmänkoll på skidåkning.

Jag satt och kollade in backhoppningen från FInland igår och slogs just av hur otroligt mycket coolare det var än löjlig jibbing. Några av grabbarna flög en bit över 140 meter och var bara några meter från att landa ända nere på platten.

Det är inte det att jag har något emot jibbing. Jag gillar all sorts skidåkning. Tar vi bort backhoppningen är det dessutom knappast mer slalom eller friåkning vi får se, snarare snooker, traktorpulling eller boxning. Inget fel på dessa sporter heller för övrigt, men det är ju en bit från skidåkning.

HWC HitMe

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp