Bad Gastein säs. 08/09. klyschiga frågor.

AxelTragardh

Ny medlem
godafton goddag era godisgottegrisar. vet att det finns sen innan ca 78 liknand trådar, men en nu fräsch behövs. tack

Jag å två till har planer på säs. i BG 08/09. några simpla frågor:

va ligger ett säsongskort på prismässigt?
klokare att köpa pjäxor, skidor etc där nere? rabatter för bummare?
vart är bäst att vända sig angående boende? eller löser man lättast på plats?
bättre att gå ihop ett större gäng om man ska lösa boende?
tips på kneg om man vill få halva veckan i backen med gottepils och grisfernet?
tips på försäkringar.

stort tack på förhand, mvh.

om ingen annan orkar så svarar jag snaaaart på allt... ska bara vänta å se lite om någon annan orkar före =P.... tssss hahaha... så drygt e d med dessa sammatråkiga trådar =P=) ... men fattar iof att du vill ha uppdaterade svar... hörs,,,

Ikke se på meg fille!! :P Jeg svarer ikke!!! Eller la de lese gjennom alle andre tråder og finne ut av ting selv ;) Litt snabb web search på google eller noe og du har hvertfall svar på et par av spørsmålene!!! :D

Ett tips är att när du kommer ner, gå in på Eden pub. Där brukar alla bummare hänge och dom har bra kännedom om vars man kan fixa boende och vars man kan ordna sig jobb.

Vore tacksam om någon kan svara på detta iaf....för det har jag inte hittat på någon gammal tråd...

Hur fungerar det att ta sig mellan regionerna ex. från Bad Gastein till Alpendorf, Wagrain eller Flachau? Går det skidbussar även dessa sträckor eller är det bara mellan orterna inom regionen?

manic
kan inte garantera det men de enda skidbussarna jag såg när jag var där i år var till sportgastein och dorfgastein.

Hej! Beroende på när du kommer ner så kan du söka boende när du är där. Boka en vecka på något billigt ställe och vandra sedan runt i byn och fråga, de känner ju varandra där och tipsar säkert gärna om något halvskabbigt rum att bo i! Är inte alltid så himla billigt men men! Pjäxor o skidor är väl inte mycket billigare men det är iaf kunnigt folk som man får ju förhoppningsvis rätt grejer!
Det finns väl aldrig någon bra tid att jobba på egentligen för man vill åka på dagen och dricka öl på kvällen men något trevligt diskjobb skulle väl vem som helst kunna ta? Det finns ju en uppsjö med restauranger!
Lycka till!

Du tar tog til St.Johan im pongau der har du buss videre opp til alpendorf og derifra kan du ta deg på ski over til wagrain og flachau....Eventuelt kjøre over i dorfgastein...ned i grosarl på andre siden der går det skibuss ned til alpendorf,men den går tidlig så vær sikker på å rekke den hvis ikke tar det lang tid...sjekk ut www.oebb.at der har du buss og tog tider i hele østerike!!!!

Sorry fille..jeg klarte ikke å holde meg unna! Når folk ikke klarer å bruke google så må man hjelpe de litt...om de vil til bg må de få lov til det! :P

lugn å fin ole.. tyckte d var bra juhe... slipper jag svara... så.. keep oooon =) klart man ska hjälpa... därför jag e med å kollar då å då ju=) KRÄÄÄÄÄÄÄÄÄM

Har bokat in mig till Bad Gastein med företaget Slopetrotter. Relativit okänt för mig, bra/dåliga erfarenheter någon? Kan vara bra att veta lite innan man betalar.

En fråga till er som har lite erfarehet av säsångandet. Är det för sent att åka i mitten av januari, jag tänker på jobb och boende? VI tänke stanna till mitten av maj. Är dessa bra tider eller är vi ute och cyklar?

Jeg er av typen allt går så om det er sånn at dere ikke kan dra før så go for it!! Det finnes alltid muligheter der nede!!

Men om dere har mulighet til å dra ved nyttår ville jeg heller gjort det og dratt hjem i slutten av april for Sportgastein stenger 1mai og etter det hender det ikke stort der nede...Byen er tom fra etter påske. Da bruker de siste turistene å dra...
Dro hjem 25 april en sesong og da var dte typ bare locals og 3 bummere igjen..Jod tidligere du drar jo bedre!!

Ole-Kr sa:
Du tar tog til St.Johan im pongau der har du buss videre opp til alpendorf og derifra kan du ta deg på ski over til wagrain og flachau....Eventuelt kjøre over i dorfgastein...ned i grosarl på andre siden der går det skibuss ned til alpendorf,men den går tidlig så vær sikker på å rekke den hvis ikke tar det lang tid...sjekk ut www.oebb.at der har du buss og tog tider i hele østerike!!!!
Ok, det var typ det jag hittade själv, men det kändes besvärligt att behöva åka både tåg & buss för att ta sig dit. Snabbt går det åt en massa skidåkartid till att vänta på transport och kånka på grejjer. Kanske lika bra då att ta skidbussen till Dorfgastein, åka över till Grossarl och därifrån ta skidbussen till Alpendorf. Om jag förstått det rätt så gäller väl liftkortet för alla liftar och skidbussar i hela skiamade-området?

Är det bra åkning mellan alpendorf & Flachau? Dvs. så pass bra så att det är värt att krångla sig dit?

Tillbaka
Topp