Bad Gastein v2

Pippe

Ny medlem
Bad Gastein v2
tjena

Jag och 4 polare har bokat resa ner till bad gastein v2. Är det någon annan här från freeride som ska dit då?
Hur är festlivet och hur brukar skidåkningen vara så tidigt på säsongen?

Bad Gastein v2
Tja!

jag drar ner dit på torsdag å stannar hela säsongen. Enligt Gastein.com är det 95 centimeter snö på topparna nu och 30 centimeter i dalen. Men det verkar snöa varje dag så det lär byggas på :P vecka två lär alltså inte bli någon snösnål vecka, förhoppningsvis...

Har aldrig vart där tidigare, men de flesta säger att bad gastein har ett grymt uteliv. Flera olika skandinaviska barer som det är röj på varje natt för den festglade.

Håll utkik efter en blond yvig snubbe på bräda, det e jag ;) vi syns! hare

Bad Gastein v2
Vill ju också åka ner vecka 1 !
Var för sent ute med bokning dock...

Var där vecka 7 förra året och då festades det rejält. Jävla drag på krogarna.

Bad Gastein v2
Sportlovsveckorna är ju något extra när det gäller festdrag... Se dock till att inte fastna på endast Silverbullet, Haeggbloms är nog hetaste alternativet, men våga inte dricka något annat än JD och Öl (lösa rykten säger att Haeggbloms säljer mest Jack Daniels i Europa, och det är på fyra måndare...)
Rent allmänt kan det nog sägas att det är väldigt många säsongare som säsongar på barerna i BG och desto mindre i backarna...
Glenn

Bad Gastein v2
Drar ner den 11e dec, stannar så länge pengarna räcker =)
Ja enligt ägarna själva så serverar de mest JD i europa, smarrigt smarrigt :)

Bad Gastein v2
Jag ska ner från den 2:e - den 13:e..var där nere och gjorde säsong förra året.
Snön kommer väl inte på riktigt förrän i slutet på januari, början på februari..
Men lite snö är där iaf;)
Festlivet är det inget att klaga på..funkar i alla väder, från den 1 dec - den sista april:)

Bad Gastein v2
Kom hem från Bad Gastein igår. Kanon bra skidåkning, mycket snö, bra off-pist. Har inte varit så mycket snö så tidigt på säsongen på riktigt länge. Så du behöver definitivt inte oroa dig för snötillgången vecka 2. Partyt i Bad Gastein är det svårt att klaga på. Silver Bullet bjuder på den bästa After-skin, Gatz tycker jag är grymt överskattat. Jag skulle istället rekomendera Haegbloms, där är det bra drag. Nu var jag där innan säsongen började på riktigt så det blir säkert ännu mer drag nu närmsta tiden.

Bad Gastein v2
Ciao!! är i Bg nu, det är grymmes.. en massa snö och party!
Har väl kommit 180 cm på sina ställen.. har inte snöat på två dagar nu dock! Har vart sol idag me ;)
Jag jobbar på hotel post.. vi ses väl kanske då.. Kram Josie

Bad Gastein v2
aa fan vad grymt, åker ner den 14:e och var rädd för att det skulle vara snöfattigt. Nya Custom brädan står bara och väntar i hallen, ser ni en 33 åring som uppför sig som 18 så hojta till =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp