Bad Gastein, vecka 9

skigirl91

Ny medlem
Bad Gastein, vecka 9
Fler som ska till Bad Gastein i vinter? =)

Jag åker vecka 9 =)

Och vad tycker ni om Bad Gastein ni som varit där? =D

Bad Gastein, vecka 9
är i bad gastein nu! har varit i snart en vecka , ensü länge har det varit perfekt här! fast om man tar en gratis buss som gür till dorfqgastein, sü für man mkt mera goa backar, lixom vem tackar nej till nästan 1mils lünga backar? :D

Bad Gastein, vecka 9
Drar också dit v.9 och har lite frågor angående skiduthyrningen. Har läst på forumet att First Descent ska vara bra men informationen på deras hemsida bristfällig och jag skulle vilja veta hur stort deras sortiment är. Händer det ofta att alla de bra grejerna hinner bli uthyrda under högsäsong? Jag är nämligen ute efter ett par all-mountin skidor- märke och modell är inte det viktigaste- som håller relativt god kvalité, alltså det behöver inte vara de bästa på marknaden.

Senast ändrad:
Bad Gastein, vecka 9
Tjena jag jobbar pa first descent vi har iprincip allt du kan tänka dig, kom in och kika sa gör fixar vi det. Gar även bra att prova pa andra skidor om du sa vill det.
Kom in samma dag som du kommer ner till byn sa är det större chans att vi har kvar grejorna.

Allt ifran mantra,katana,shiro,Armada TST, allmountain, freeride, slalom,storslalom osv.

Bad Gastein, vecka 9
Lånar tråden litegrann jag oxå, speciellt riktat till dig Seblar eftersom att du verkar vara där lite längre tid...

Spanat lite på vädet de senaste å det verkar ju som att det har varit typ 20 minus SVIN länge nu, har BG tappat dumpet? Kommer ju komma lite snö i början på nästa vecka, men hur är förhållandena nu, lär ju ligga ett gött grunlager iaf! :)

En lite update hade varit grymmmmt! Åker ner nu på fredag i 10 dar!

Over!

Bad Gastein, vecka 9
Säsongar i verbier men vet att min gamla skola VRG kommer bidra med och en hel jävla drös svenskar. Över 260pers är de som bussas ner. (ålder 95, 94 och 93 dvs lammkött) Sen är det rätt många av deras polare som tydligen hyrt lägenheter och drar ner själv så, de kommer vara smockat och jag anar lite caos!

Bad Gastein, vecka 9
Tjeena! var där förra året och tänkte bara säga att utelivet är riktigt bra! riktigt schysst afterski, mycket olika barer att välja på. Bra skidåkning. asbra offpist om du tar gratisbussen till Sportgastein, tar ca 20min om jag inte minns fel ( sportgastein är ett måste! ). Liten park dock men mycket schyssta drops etc.
Peace

Bad Gastein, vecka 9
Är härnere hela säsongen och svarar gärna på de frågor ni kan tänkas ha inför sportlovsveckorna! Det är bara att kötta på med frågor så svara jag när jag har tid!

Senast ändrad:
Bad Gastein, vecka 9
fråga: är det någon tuff säsongare som har droppat stora klippan längst upp på sporten än i år , skiers left om liften?
någon bild kanske?

hit us!

Bad Gastein, vecka 9
Japp det har varit svinkallt nu ett par dagar men nu är det nere pa ungefär -10 stralande sol och igar sa dumpade det igen sa det ser väldigt bra ut. Vet inte hur det ska bli nu i dagarna men hoppas pa mer snö.

Bad Gastein, vecka 9
Alla Viktor Rydbergs skolor, dvs den i djursholm, odenplan mm anordnar resa dit vecka 9 så det kommer vara tjockt med gymnasiefolk! Vet även en hel del andra, 94or, som drar dit av den orsaken. Är själv i St Anton då ;)

Bad Gastein, vecka 9
assr sa:
fråga: är det någon tuff säsongare som har droppat stora klippan längst upp på sporten än i år , skiers left om liften?
någon bild kanske?

hit us!
Dödsklippan? så vitt jag vet så är den orörd än sålänge. Snötäckningen där har varit sådär. Just nu är det jävligt hårt i backen, med kanske 20cm puder över.

Bad Gastein, vecka 9
jennytolander sa:
Alla Viktor Rydbergs skolor, dvs den i djursholm, odenplan mm anordnar resa dit vecka 9 så det kommer vara tjockt med gymnasiefolk! Vet även en hel del andra, 94or, som drar dit av den orsaken. Är själv i St Anton då ;)
Även Östra Real och Enskilda ska dit... Många gymnasielever med andra ord.

Tillbaka
Topp