Bad Gastein vs St.Anton

mmarcus

Aktiv medlem
Bad Gastein vs St.Anton
Hallå Freeride!

Jag och en polare har bestämt oss för att ski-bumma i Österrike till kommande vinter. (Ja jag har självklart redan använt sökfunktionen, men hittade dock ej svaren jag var ute efter.)

Tyvärr är Österrikiska alperna en av få ställen som inte är besökta än, så jag behöver tips om vilken anläggning man ska bosätta sig i. Vi båda har riktat in oss på Bad Gastein eller St.Anton, då vi anser att pisterna bara är en transport till den riktiga åkningen. Vi vill även åka med andra bummers eftersom det trots allt är 1a säsongen för oss båda.

Det vi är på jakt efter:

Mycket snö (självklart)
Sköna locals
Inte för mycket Chamonix-stuk dvs. 15 sportbutiker, 72 restauranter, 100 klädbutiker osv. Utan ett lite lugnare ställe.

Som tidigare nämt så vore det kul om någon kunde dela med sig utav erfarenheter, både stora som små. Eller om det finns något ännu bättre att sikta mot.

Senast ändrad:
Bad Gastein vs St.Anton
Nr. 1. Söker ni ett lugnare ställe så är varken St Anton eller Bad Gastein någon bra idé. Jag har tyvärr inga bra idéer om andra orter då jag inte besökt allt för många orter i Österrike.

Båda orter har dock okej skidåkning, men jag skulle vilja påstå att dessa orter passar bättre för de som söker något utöver skidåkning, dvs festande osv.

Bad Gastein vs St.Anton
Olichor sa:
Nr. 1. Söker ni ett lugnare ställe så är varken St Anton eller Bad Gastein någon bra idé. Jag har tyvärr inga bra idéer om andra orter då jag inte besökt allt för många orter i Österrike.

Båda orter har dock okej skidåkning, men jag skulle vilja påstå att dessa orter passar bättre för de som söker något utöver skidåkning, dvs festande osv.
Självklart vill vi ha partaj osv. Det jag menade med ett lugnare ställe var att det inte behöver vara butiksmässigt som hela Stockholm i en skidort. :)

Bad Gastein vs St.Anton
Jag har säsongat i bägge orter så kan ju försöka att svara på dina frågor !
Hör av dig i chatten om du vill ha lite hjälp, pallar inte skriva ett helt brev nu!

Ha de

Tillbaka
Topp