Bad gastein

JohanSonesson

Ny medlem
Bad gastein
Vi är fyra stycken grabbar som ska ner till Badgastein V12.
Vi blir lite konfunderade när vi ser att det inte är så mycket snö.
Någon som har varit där V12? Och kan lugna nerverna på oss lite?

Vi ses i backen!

Bad gastein
Jag var där vecka 10 och fick uppleva mitt livs bästa åkning. Dock va rykten i byn om att det var dåligt med snö den här vintern.

Jag har inte så mycket att jämföra med då jag mest hållit till kring Jämtlandsfjällen.

Ett tips är att kolla bilder på instagram taggade med Bad Gastein.

Bad gastein
Hej!
Kom just hem från Bad Gastein efter en kanonvecka med strålande sol och pister som fortfarande håller ihop. Man får dock åka slaskrodel då man kör ner till dalstationerna på eftermiddan. Och utanför pisterna är det mer eller mindre cementföre.
Sen verkar det bli ganska varmt och regn/snö (frostgränsen är på ca 2000m) nu i helgen. Kanske sol igen till veckan.
För bästa kallsnön och skönast pister skulle jag rekommendera att ni tar bussen till Sportgastein å kör där!

Bad gastein
Alperna har haft sin sämsta säsong någonsin. Där jag bor för tillfället (Engelberg) är det den sämsta vintern på 150 år, dvs sen de började mäta. Men alperna är alltid alperna. Det snöar generellt mer här nere än i svedala. Att titta på bilderna taggade med Bad gastein är en dock en genuint dålig idè. Bilderna ljuger allt som oftast. Om du är en någorlunda vettig fotograf kan du få en stenhård pist att se ut som det djupaste puder som existerar. Så istället för att titta på bilder, läs väderprognoser, kolla statistik och webbkameror. De ger en oretuscherad bild. Trevlig resa, och glöm inte bort att åka skidor.

// John

Tillbaka
Topp