Badgastein

JP_Collen

Ny medlem
Badgastein
Ska till badgastein och jobba samt gärna boende också..Är det någon som har koll på läget där nere och kan komma med tips om vart man ska söka jobb och lägenhet/rum/skrubb..
Finns det några jobb att söka hemifrån eller är det bästa att åka ner och hoppas på det bästa..Gäller även rum...
kan tänkas dela rum med någon/några.

Jag och en kompis ska ner i vinter 2004 under 3-6 månader..

/Jonas

Badgastein
När jag var där för två år sedan fanns det ett ställe som hette Hotell Mühlberger som tog emot säsongare billigt. Det var ett ganska slitet ställe där man hyrde rum och hade tillgång till dusch, toalett, kök och kylskåp. Vi var säkert 30 säsongare som bodde där och vi hade skitkul. Han som ägde/äger hotellet hette Riley och hans sambo Christiania, härliga typer......

Jag jobbade på Kina restaurangen uppe vid järnvägs stationen, ägarna anställde då bara svenska killar, så testa där! Annars var det många jobbade uppe på Graukogel, en restaurang i backen där.... lycka till!!

Badgastein
Så länge du kommer ned i början på dec eller tidigare ska du inte ha något problem alls med att hitta jobb och boende...

Kan lätt fixa det där nere...

Finns ett litet pensionat som heter Haus Anna som hyser in säsongare billigt och bra tidigt på säsongen för 10 euro natten med frukost. Skulle rekommendera att bo där medan ni letar.

Lycka till

Johan

Badgastein
Va i Badga förra säsongen och vi bodde nästan granne med Hotel Mühlberger och där spökar -så beware... Annars e d ju alltid kul att bo på ett ställe med många andra säsongare =) Själv bodde jag i ett hus med drygt 15 andra svenskar o d va grymmer!
Om ni kommer i början av säsongen behöver ni inte oroa er för varken jobb eller boende.
Hoppas ni får en toppensäsong!

p.s. Johan, menar du Haus Emma?

Badgastein

en liten utvikelse från ämnet bara:

hur mycket får man räkna med att lägga ut som man inte tjänar ihop under en säsong, och hur mycket kan man åka skidor i veckorna?

Badgastein
Hej Jonas!!

Kul att du valde BG,en speciell by..men det kommer att bli en kanon säsong. Jag bodde i BG hela vintern samt till & från fram till oktober i år. Jag var en av alla "guljackor" :-)
Tips på boende,börja prata med tanten på China restaurangen (ligger mitt på huvudgatan innan badet mittemot stubnerkogel) Hon sa nämligen till mig i sommras att hon inte hade fullt inför vintern (hon hyr ut lghter till bummare),så kolla henne & där kan du säkert få jobb oxå! Underförsäsongen kan du säkert hyra ett rum av Emma på Haus Emma som sagt var, hon e toppen. Henne hittar du lättast nere på hotell Gisela(hon jobbar där oxå)om du frågar någon österrikare om vägen till Haus Emma så fråga efter "Haus Margotti" för det är pensionatet mer kännt som.
Tips på jobb, om du pratar tyska & inte får jobb uppe på Graukogel som någon annan hade tipsat dig om så hör efter nere på hytten i Jungeralm(super trevligt ställe i backen)
Annars finns det en svensk skidshop/uthyrning där det brukar jobba ett gäng unga killar(där brukar även boende ingå), testa även på olika pubar & discon, Silverbullet & Gatz (där jobbar mest svenskar & även där får man boende), Häggis,Oslag bar.. det finns huuur många ställen som helst att jobba på.

Lycka till!! Å ha en underbar säsong!

Hälsningar Lina,
som förmodligen kommer att vara i BG under försäsongen.

Tillbaka
Topp