Bagage till en bummare?

Wezi

Medlem
Bagage till en bummare?
Hej alla tidigare bummare!
Jag ska bege mig ner till geneve i övermorgon med några kompisar och ringde precis SAS för att kolla hur mycket skidutrsutningen fick väga. Då sa dom att man betalar 150 kr extra för att få ta med sig skidutrustning men sen får detta inte väga mer än 20 kg tillsammans med sin övriga packning, jag har nu provpackat skidutrsutningen och bara den väger 23 kg, alltså redan 3 kg övervikt!!

Är det någon som har någon smart lösning på det här problemet? Har funderat lite på att skicka ner det med gods eller liknande men samtidigt vill man ju ha sina saker direkt när man kommer ner, kanske man skulle göra det på hemvägen istället när man inte är så beroende av att få skidgrejerna fort?

Alla tips är välkomna!

Bagage till en bummare?
Tror iofs inte att sas brukar vara så jävla gnälliga i praktiken.

Annars kan du väl kanske höra med nåt bussbolag om du inte kan få ställa på lite packning på deras buss mot en slant..

Bagage till en bummare?
Nær jag flugit med SAS, iof sig bara inrikes och mellan Sverige-Norge så brukar det gå bra att ha 20kg i sitt vanliga bagage och sen en skidbag som går som special bagage, kosta nog en 150-200 som du sæger. Hade væl sammanlagt en 35-40kg kanske och det va inga problem.
Fast har som sagt ingen erfarenhet av flyga med skidor till øvriga europa...

Bagage till en bummare?
Jag tror också att specialbagaget inte räknas in i resten av vikten. Det vore konstigt...

Och jag har flugit med Ryan Air med 75kg packning utan att åka på övervikt genom att köra stenhårt på detta koncept. Alltså stoppa allt som är tungt i skidbagaget (som inte har någon gräns för övre vikt)...

Det var dock fortfarande lika tungt att släpa runt all skit på transfern :)

Bagage till en bummare?
okey! då är det bara att hålla tummarna för att dom inte håller på och larvar sig med en massa övervikt när vi drar nu på onsdag :D

Bagage till en bummare?
Med SAS betalar du 150 extra så ingår ett skidfodral och en pjäxbag. Sen får det väga hur mycket som helst och dom bryr sig inte om vad som är i utöver skidorn, så köp ett stort skidfodral.

Bagage till en bummare?
Nja, dom surade lite när jag hade packat med två par viktbälten till dykningen samt några extra vikter utöver alla skidgrejor! ;) Vägde som fan, knappt den gick att lyfta, men med lite sweettalk och flörtande med bagagedamen så gav de med sig och fick bara en tillsägelse att nästa gång skulle jag inte få ta det med... :p

Senast ändrad:
Bagage till en bummare?
Har flugit ett antal gånger med SAS från køpenhamn, borde gå att gøra samma sak på arlanda: checka in i automaten, klistra på bagagetaggarna och gå direkt till specialbagagedisken och læmna øver allting dær. Kostnad 0 kr. Flyga hem från geneva ær en annan femma men ska du ner på sæsong så ær det væl lætt fixat att få hem saker med någon som kør.

Tillbaka
Topp