Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bandit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 3705" data-attributes="member: 10565"><p>Jag har inte testat Bandit, så jag kan inte direkt svara på din fråga. Däremot kan jag intyga att det kan vara enorm skillnad på vad två (i princip lika duktiga) åkare tycker om samma skida. Dels har förståss åkstilen, vikten och styrkan betydelse, men kanske ändå viktigare är van man är van att köra på. Har man alltid kört på lättåkta friåkningslagg kan man till exempel tycka att det är bra isgrepp i ett par X-Scream medans om man är van vid mer racingaktiga prylar kan tycka att X-Scream absolut inte biter ordentligt.</p><p></p><p>SJälv har jag till exempel alltid kört på racinglagg, ibland till och med "riktiga" tävlingsskidor som ju i regel är ändå hårdare. Även fast jag är rätt liten och lätt tycker jag att "mjuka lättviktare" i X-Scream klass ofta känns lite menlösa. I den "breddklassen" passar Völkl Vertigo G30 till exempel bättre. Den känns liksom rejälare, eller "biffigare" som jag brukar tillåta mig att säga. </p><p></p><p>Observera att det egentligen inte alltid är själva prestandan man bedömmer. Ofta är det känslan av prestanda, eller annorlunda uttryck, hur prestandan överförs till åkaren. </p><p></p><p>(Efter att bara ha kännt på Banditmodellerna tycker jag nog att de har en lite biffigare känsla än X-Scream.)</p><p></p><p>HitMe</p><p></p><p>Mannen, Myten, Materialförvaltaren</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 3705, member: 10565"] Jag har inte testat Bandit, så jag kan inte direkt svara på din fråga. Däremot kan jag intyga att det kan vara enorm skillnad på vad två (i princip lika duktiga) åkare tycker om samma skida. Dels har förståss åkstilen, vikten och styrkan betydelse, men kanske ändå viktigare är van man är van att köra på. Har man alltid kört på lättåkta friåkningslagg kan man till exempel tycka att det är bra isgrepp i ett par X-Scream medans om man är van vid mer racingaktiga prylar kan tycka att X-Scream absolut inte biter ordentligt. SJälv har jag till exempel alltid kört på racinglagg, ibland till och med "riktiga" tävlingsskidor som ju i regel är ändå hårdare. Även fast jag är rätt liten och lätt tycker jag att "mjuka lättviktare" i X-Scream klass ofta känns lite menlösa. I den "breddklassen" passar Völkl Vertigo G30 till exempel bättre. Den känns liksom rejälare, eller "biffigare" som jag brukar tillåta mig att säga. Observera att det egentligen inte alltid är själva prestandan man bedömmer. Ofta är det känslan av prestanda, eller annorlunda uttryck, hur prestandan överförs till åkaren. (Efter att bara ha kännt på Banditmodellerna tycker jag nog att de har en lite biffigare känsla än X-Scream.) HitMe Mannen, Myten, Materialförvaltaren [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bandit
Tillbaka
Topp