BARA skidor i skidfodralet , resa till Ischgl

Akksel

Medlem
Tjena, ska snart dra till Ischgl för skidåkningen, och läser lite info från resebolaget/flygbolaget Nortlander , där står det att man endast får ha ETT par skidor i varje skidfodral, och inga pjäxor/annat som går ner.

Är det bara jag som tycker det låter sjukt? om man har ett fodral som rymmer 2 skidor så borde man ju f*n ha 2 skidor med sig, eller ah utnyttja hela utrymmet, det verkar ju idiotisk om det var så.
Altså skidfodralet får bara innehålla ett par skidor och ett par stavar som jag fattar det!

Har ni någon erfarenhet av packningen för flygresorna, hur brukar ni packa? varit med om sånna här "regler" innan?

Thxx

Tror detta varit uppe, men det om du packar 2 par skidor och dom kommer bort blir du bara ersatt med värdet av 1 par. likaså om du packat kläder och annat så får du inte ut det på försäkringen..

Har själv fått öppna ett skidfodral för dom tyckte det vägde för mycket, men där i låg ett par tokigt tunga tävlingsskidor så då gick det bra :)

En tanke kring detta är väl att lastarna inte ska behöva lyfta ohemult tunga skidfodral ;)

Jag har aldrig haft problem när jag lastat 2 skidor samt pjäxor i mitt fodral när jag flygit, dem har aldrig kollat i fodralet, Inte ens när jag flög med ryan air.

Men det står det ett par så är det ett par så du kan inte gnälla om du måste ta ur ett par av skidorna. Men som sagt, jag har aldrig behövt ta ur ett par skidor ur mitt fodral, men den dagen kanske kommer. vad vet jag.

På visa flygbolag kan man betala extra för att ta med ett extra par skidor men för mig har det alltid funkat att betala för ett par, o ta med två, samt lite extra packning i fodralet.
Men oftast står det man bara får ta med ett par.

Har åkt med Nortlander och tagit med 2 par skidor. Hade inga problem med det överhuvudtaget. Jag antar att det i så fall är som marcusen säger, men sannolikheten att dina skidor försvinner är nog ganska liten.

Flurre sa:
Har åkt med Nortlander och tagit med 2 par skidor. Hade inga problem med det överhuvudtaget. Jag antar att det i så fall är som marcusen säger, men sannolikheten att dina skidor försvinner är nog ganska liten.
Okej, men det gällde först och främst den här gången inte att ta med 2 par skidor utan att kanske slänga i pjäxor och kanske något annat som man kan ha där, typ ryggplattan osv :)

Tillbaka
Topp