BARA skidor i skidfodralet , resa till Ischgl

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Akksel

Medlem
Tjena, ska snart dra till Ischgl för skidåkningen, och läser lite info från resebolaget/flygbolaget Nortlander , där står det att man endast får ha ETT par skidor i varje skidfodral, och inga pjäxor/annat som går ner.

Är det bara jag som tycker det låter sjukt? om man har ett fodral som rymmer 2 skidor så borde man ju f*n ha 2 skidor med sig, eller ah utnyttja hela utrymmet, det verkar ju idiotisk om det var så.
Altså skidfodralet får bara innehålla ett par skidor och ett par stavar som jag fattar det!

Har ni någon erfarenhet av packningen för flygresorna, hur brukar ni packa? varit med om sånna här "regler" innan?

Thxx

Konstigt, jag har aldrig haft problem med en snowboard i alla fall, och där hade jag tryckt in så mycket som det bara gick.

Senast ändrad:
Sas kör väl med nån liten oskriven regel att skidfodralet får väga max 15kg, men de brukar aldrig väga. har flugit med 45 kg i skidfodralet utan att de lagt på några extra avgifter... se bara till att oavsett vilket bolag du reser med köpa till extrabagage innan du kommer till flygplatsen så ska det nog gå bra. om de ändå klagar kan man ju alltid försöka hävda att man har "extra tunga specialskidor för speedskiing" eller nåt :)

sydvastlund sa:
Sas kör väl med nån liten oskriven regel att skidfodralet får väga max 15kg, men de brukar aldrig väga. har flugit med 45 kg i skidfodralet utan att de lagt på några extra avgifter... se bara till att oavsett vilket bolag du reser med köpa till extrabagage innan du kommer till flygplatsen så ska det nog gå bra. om de ändå klagar kan man ju alltid försöka hävda att man har "extra tunga specialskidor för speedskiing" eller nåt :)
Hahaha , ah får vell köra på speedskiing grejjen
ne men tycker det är sjukt om det vore så :) kanske får dra iväg ett Mail till nortlander !

Det är ju många som har enkla tygfodral, och då kan man ju förstå om de blir sura, men med ett stort rullfodral gjort för flera par brukar de knappast bry sig om innehåll/packning, utan bara om vikt...

Flyger du reguljärt, dvs. på egen hand, brukar vikt sällan vara något problem, sålänge du lämpar av skidfodralet vid specialbagaget och inte vid disken på bandet där de kan väga skiten... Charter(snålbolag) däremot, brukar ta allt på bandet, och då åker även skidfodralen med över vågen... Resten förstår du nog själv!

Ahrå , ah för ja har ju ett stort rullfodral , men som ni kanske förstår känns det lite sur att inte kunna utnyttja allt utrymme :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp