Bära skidor!

Bära skidor!
själ vhar jag satsat på en Da Kine Ridge 31 L. den har ett diagonalt bärsysem som jag tycker verkar funka kalas(har iofs bara testat bära skidorna på den med ryggan fylld med kudda ri trapprona i trapphuset utanför min lägenhet) men den känns stabil, o har många smarta finesser. vattensäcksfack, isolerad axelrem för vattenslangen..lite såna småknep.....

Bära skidor!
Jag tycker Northface modell Terra 40 är grym med bra bärsystem,bra fack, lättåtkomlig förvaring för kameror mm. Får ner hjälmen om du vill knata i oväder utan att ha hjälmen på skallen. mm. Helt enkelt grym för pengarna 1000kr.

Bära skidor!
oops....med bärsystem menade jag på aelremmar och höftbältet. Men den andra versionen är lika viktig den.
Tack för svaren, kom gärna med fler åsikter gott folk!

Bära skidor!
Hej,
jag skulle Rekomendera en Dakine Vertex på 21 L. Bekväm och smidig dagsryggsäck. Skidorna kan bäras både vertikalt och horisontellt. Det finns massa smarta fack och funktioner på denna väska! Axelbanden är breda och mkt bekväma, det är även midjeremmen som också har en ficka fram för tec mobil eller digi kamera som man vill ha fram snabbt. Fack för vätske behållare, hydratorslangen går innuti axelremmen för att förhindra att det fryser. Allt material är förstärkt för att skidorna inte skall skava sönder tyget. Speciella fack för hydrator, spade, teleskopstavar mm

Bära skidor!
alla Dakine är ju grymma, dock så har jag hittat en salomon som jag använder nu den funkar utmärkt. Jag kommer inte ihåg vad den heter men man bär skidorna på varsin sida om säcken iaf --> /0

Bära skidor!
Jag är oxå ute efter att köpa ryggsäck i samma storlek, dvs 30-40L. Har ännu ingen personlig erfarenhet men de jag kollar på är:

Backcountry Access Stash bc 35L
Black Diamond Revelation 35L
Osprey Switch 40L
Marmot La Meije

Bära skidor!
Eländiga parvlar - ryggsäckar och annat trams är den vekes val. Självklart bär en riktig skidåkare sina trotjänare ledigt uppkastade på vänster/höger axel.

Konsten att bära skidor rätt behärskas inte av alla. Laggen skall med fördel placeras med de främre brättena i färdriktningen. Framkamten på bindningen placeras precis bakom nyckelbenet. Armen vilar lite nonchalant på skidornas ovansida för att föhindra att de tippar över. Ena staven hålls i den fria handen samtidigt som den andra dinglar i remmen på den hand som håller i skidorna. SJälvklart skall skidorna bäras fram på högkant så att stålkanterna sakta men säkert äter sig in i axeln och får de lägre stående att be om nåd.

*Ryggsäckar*
Fnys.

Bära skidor!
skaffa ranndoméadapter och hudar o knata upp med skidorna där som ska vara (under fötterna). eller för alla hardcore turare at bindning och skor.

Bära skidor!
jag ska införskaffa en Dakine Vertex. verkar vara en stabil sak att ha med sig.. och enbart för skidåkaren, inga extra spännen och sånt för brädor.. så lite fladder som möjligt.

Bära skidor!
Köpte en Norröna Integral 45 på naturkompaniet i veckan. Det sväljer mycker o finns i en 35l för kortare turer. Kostade under 1000 o är bra prisvärd. Mycket lull lull o bra kvalitet. Enda missen som jag ser nu är att inte vatten slangen är inbyggd. Men har man inte lärt sig blåsa tillbaks vattnet (om det är jäger kan man skita i det) är man ändå körd.
En annan skön grejj är att dom har gjort så att man kan både ha skidor och spadskaft på sidan. Jag tycker inte diagonal grejjen e så smutt, bättre koll med skidorna på sidorna. I vanliga fall (dakine) får man välja spadskaft eller skidor.

Simma lugnt

Tillbaka
Topp