Bärd tips önskas! kanske en burton bullet 159...

Olish

Medlem
Hej! skulle vilja få lite tips av någon kunnig angånde val av bräda!

Är 1,80 lång väger 85 panner 44 stl skor.. åker 70% puder och 30% allround... någon som åker på något med liknande förutsättningar som är nöjd?! har varit inne lite på en burton bullet 159.. hämst tacksam för tips! och det behöver absolut inte vara en burton bräda..

Budget Ca: 3-4 papp

Ha ha ha

Mäcktigt! Det är en gåta detta!

// Jake

Vad fan har det för betydelse?? Du fattar väll!?

herre gud vilka fjantar det verkar finnas.. Har 2 polare som åker på burton bullet varav en kört en del puder med den vilket funkar fint. båda har den i WIDE men dom har väldigt stora fötter båda två. efter som du har 44 tror jag inte du behöver det. bullet passar nog grymt bra för din åkstil!

ok.. lutar starkt åt en sådan! kör ganska aggresivt, någon som har koll på styvheten?

åker du puder? hmm jag känner en kille som åker i puder nästan hela tiden.
Han har en phénix och en asgrym bohême bräda som är så jä*la överlägset!

ska du åka i puder ska du ha flex index 5-7 det hårdaste, alltså.

Senast ändrad:
Baron ES 164 !

Den har bredden för dina fötter för att skrå offpist, hård så det räcker att åka fort.

Fungerar grymt bra som enda bräda för puder/pist. !

Men park... nja :P

Skippa bullet, ingen bra bräda vad nu än folk säger! köp BEG bra saker istället.

Hmm... Nu när jag tänker på det så behöver jag inte ha 3 brädor längre då jag är studen och jag behöver nya skal byxor... dem kostar 3000 kr och det har jag inte...

Så!

Unity Pride 159 06:a i riktigt bra skicka och belaget är mycket bra omhändertaget. Troligen så vet inte en kotte här på freeride vad det är för bräda och inte så många har åkt på den.. Kom bl.a. top 10 på trasition wood testet! Dvs bra bräda :)

Kolfiberförstärkt och go. Går att göra allt med!

For sale:
Unity Pride 159 06:a
Pris: 3095 kr Nypris över 6000 (!).

Så om du nu tänker köpa en bräda i prisklassen 3 k. Här har du chansen. Bullet eller en pride?

"Unity Snowboards are Handmade in Summit County Colorado.

The Board is a all Around Shred stick...

It Doesnt matter if your in 3 ft of the most bottomless Powder ever or if your riding a 22 ft Halfpipe the Unity Pride Can Handle it all."

http://snowboardreview.org/Reviews/Snowboard_reviews/Unity_Pride.html

UNITY PRIDE
Unity is one of the best kept secrets of Colorado. Unity is a smaller manufacturer and makes each snowboard with care in Colorado. These snowboards are light weight and durable. Unity draws a dedicated following of recreational riders and pro riders. You will see a lot of riders using this board in the world class resorts such as Vail and Breckenridge ski resorts. Year after year, riders have given Unity the highest ratings. Before Elan came into the US market, Unity boards won the good wood awards several consecutive years in a row.

Och... inte ens burton har det här ;)

Two Year Warranty
All Unity boards have a two-year warranty on any manufacturing defects. All of our boards are built in our own factory Summit County, Colorado, where the average local rides about 100 days per season. When we say two-year warranty we mean it.·

håller med Nosskire, jag köpte en Freesurf bräda från 1993 för ett tag sen, helt underbart att åka i puder med den!

Köp en burton custom! den är bra till allt. Ska du köpa en snowboard är det lika bra att lägga upp lite pengar så du får en bra.

Jo en custom kanske hade varit bäst... Fick dock ett bra pris på en RIDE SOCEITY 160 på den lokala sport affären.. vet inte om den är för hård dock! annars värkar den passa mig.. ingen som har åkt eller känner till den?!

Custom fungear INTE som allround bräda för honom. Tyvär. 85 pannor med 44 i skor?

Jag väger 74 pannor och har 44.5 i skor. Därav två anledningar att den inte fungerar.

1. Sko storleken- Du kan inte åka seriöst puder med den, för smal. Testa skråa där det är lite hårt och du kommer svära som fan efter en stund.

2. Vikten. med 85 pannor blir den för mjuk för att kunna åka fort med.

Därav att jag rekommenderar att köpa en styvare bräda. T.ex en Baron es alt min unity pride (Baron es är ju bättre men betydligt dyrare än min pride :P)::

Du ska ha en hård bräda med dina 84 kilo!

Custom är världens bästa allround bräda enligt mig OM man väger under 75 och har små fötter. Älskar den som lek bräda i pisten och bredvid men det går inte att åka seriöst på den...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp