Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Barn barn och åter igen barn!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EricNorrlander" data-source="post: 422441" data-attributes="member: 62640"><p>Mina barn har ryggskydd, både 6-åringen (som hoppar lite) och Eric som är 8 år (som kör allt i parken). Men det är bra att ha oavsett om man hoppar eller ej. Min grabbs tjejkompis fick en förlupen skida i ryggen när hon satt och fixade med sin snowboard, tur hon hade Erics gamla ryggskydd, och hon har ett sånt fast hon aldrig hoppar, hon åker möjligen på boxar. Runaway skis är det gott om kring parken, alltså såna som skistoppern är trasig på. Jag har läxat upp tre i vinter som hoppar utan skistopper, faktiskt också läxat upp en tjej i trettioårs åldern som körde Telisar utan fångrem och tappade skidan. En sån skida kan skada ett litet barn som ramlat i backen mycket längre ned än man tror, och då är ryggskyddet så jädrans bra att ha även på en 4-åring.</p><p>Nu vet jag inte om du skrev någon ålder på ditt barn, men redan när min dotter var 4 började hon åka i skogsbanor och då är ryggskyddet ganska bra att ha, hur många brötar med "småglin" som åkt in i varandra för att den första kraschat har man åkt förbi ? Många, återigen bra med ryggskydd.</p><p></p><p>Finns säkert tusen anledningar att ha ryggskydd, jag kan inte se någon bra anledning att skippa det annat än att man är dumsnål.</p><p></p><p>Lycka till med åkningen !</p><p>/Erics pappa Jörgen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EricNorrlander, post: 422441, member: 62640"] Mina barn har ryggskydd, både 6-åringen (som hoppar lite) och Eric som är 8 år (som kör allt i parken). Men det är bra att ha oavsett om man hoppar eller ej. Min grabbs tjejkompis fick en förlupen skida i ryggen när hon satt och fixade med sin snowboard, tur hon hade Erics gamla ryggskydd, och hon har ett sånt fast hon aldrig hoppar, hon åker möjligen på boxar. Runaway skis är det gott om kring parken, alltså såna som skistoppern är trasig på. Jag har läxat upp tre i vinter som hoppar utan skistopper, faktiskt också läxat upp en tjej i trettioårs åldern som körde Telisar utan fångrem och tappade skidan. En sån skida kan skada ett litet barn som ramlat i backen mycket längre ned än man tror, och då är ryggskyddet så jädrans bra att ha även på en 4-åring. Nu vet jag inte om du skrev någon ålder på ditt barn, men redan när min dotter var 4 började hon åka i skogsbanor och då är ryggskyddet ganska bra att ha, hur många brötar med "småglin" som åkt in i varandra för att den första kraschat har man åkt förbi ? Många, återigen bra med ryggskydd. Finns säkert tusen anledningar att ha ryggskydd, jag kan inte se någon bra anledning att skippa det annat än att man är dumsnål. Lycka till med åkningen ! /Erics pappa Jörgen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Barn barn och åter igen barn!
Tillbaka
Topp