Iron_Patrik
Medlem
Baron 172 VS Canyon 168
Har tänkt att köpa en ny snowboard till vintern men jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska köpa. Jag är 192 och har 46 i skostorlek, jag vill ha en allround bräda som funkar bra att hoppa med och åka switch men den ska även funka bra i puder och pistade backar.den ska vara typ 168-175 cm lång och typ 26 - 27 cm i midja. Den får gärna vara så twintip som möjligt.
Dom jag har funderat på är antingen (helst) en Burton Baron 172 (5100kr) eller en Canyon 68 (4200kr).
Nu till frågan, jag vet att Baron är ny för i år men är det någon som har test åkt den, vad tyckte ni?
Har provat en kompis Canyon 157 och den kändes bra förutom att den var aldeles för kort och att bindningarna stod goofy.
Även fast det lutar åt burton (igen) så skulle det vara kul med tips på andra märken.
Åker på en Motion 67 just nu.
Dom jag har funderat på är antingen (helst) en Burton Baron 172 (5100kr) eller en Canyon 68 (4200kr).
Nu till frågan, jag vet att Baron är ny för i år men är det någon som har test åkt den, vad tyckte ni?
Har provat en kompis Canyon 157 och den kändes bra förutom att den var aldeles för kort och att bindningarna stod goofy.
Även fast det lutar åt burton (igen) så skulle det vara kul med tips på andra märken.
Åker på en Motion 67 just nu.