Baron 172 VS Canyon 168

Iron_Patrik

Medlem
Baron 172 VS Canyon 168
Har tänkt att köpa en ny snowboard till vintern men jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska köpa. Jag är 192 och har 46 i skostorlek, jag vill ha en allround bräda som funkar bra att hoppa med och åka switch men den ska även funka bra i puder och pistade backar.den ska vara typ 168-175 cm lång och typ 26 - 27 cm i midja. Den får gärna vara så twintip som möjligt.
Dom jag har funderat på är antingen (helst) en Burton Baron 172 (5100kr) eller en Canyon 68 (4200kr).
Nu till frågan, jag vet att Baron är ny för i år men är det någon som har test åkt den, vad tyckte ni?
Har provat en kompis Canyon 157 och den kändes bra förutom att den var aldeles för kort och att bindningarna stod goofy.
Även fast det lutar åt burton (igen) så skulle det vara kul med tips på andra märken.
Åker på en Motion 67 just nu.

Baron 172 VS Canyon 168
Hmm., jag var inne på Burton också men har börjat snegla på HEAD Snowboards istället...

Är som du fast 3 cm. längre...

Vet inte, Burton är ju ett säkert kort, men man vet ju inte om man får det bästa... Tyckte att "The Claw" av fjolårets modell så bra ut (HEAD) men gilla looken och de spec. som jag har hittat på årets modell "Intelligence". Tyvärr har dock inte deras sajt kommit igång ännu, men på ett mailsvar som jag fick från HEAD så skulle den komm aupp i fredax eller idag...

Den som väntar....

MVH,

JINNAI

Baron 172 VS Canyon 168
Jag tycker att du satsar på Baron, det är nämligen så i år att Canyon motsvarar inte tidigare årsmodeller av Canyon i material. Canyon och Custom är i år lite enklare modeller än tidigare, istället finns Baron och Custom X som är en uppshapad variant av fjolårets Canyon och Custom.

Baron är en relativt vridstyv bräda, som ger dig en ruskigt bra åkning trots sitt midjemått på 26.5 är den snabb kant till kant!

Baron 172 VS Canyon 168
Tack för tipsen.
mwintz ----- var inne och kollade på hemsidan din och baron var lite billigare än vad den är här i umeå, kör ni med postorder försäljning också eller? ev fraktkostnad? har du baron 172 i lager?
Kan du säga något mer om hur baron är att åka på typ: kantgrepp, pop, lätt/tung, hur funkar den i parken/pipen?

Baron 172 VS Canyon 168
Johhhhan-------Så det funkade bra att beställa därifrån :), var inne på Stale i umeå och där kostar den (Baron 172) 6199 kr tror jag det var, så det är ju minst 1100 kr billigare att beställa från bluetomato om man bara betalar vad det står att brädan kostar, dvs ingen skatt, frakt eller andra avgifter.
Det enda som tar emot är ju om brädan skulle gå sönder om man måste skicka den enda till Österike (är det väl?) för att få det fixat. Men och andra sidan så har jag haft bla två Burton bräder tidigare och dom har aldrig gått sönder.
Får se hur jag gör, om jag inte får ner priset på Stale så beställer jag nog från blue-tomato.at

Baron 172 VS Canyon 168
Det slutliga priset är det som stär där, VAT (sales tax) är inkluderat. Jag tror att du kan lämna in reklamation på burton hos alla som säljer burton. Inte säker men det borde ju vara så. Men jag rekomenderar blue-tomato..funkade skitbra.. men du måste ju betala med visa i förväg..

Men det funkade bra..

Baron 172 VS Canyon 168
priset är det vi har på vår hemsida, och du kan beställa där så skickar vi...no worries man

Baron 172 VS Canyon 168
Jag rekommenderar någon av följande brädor:

Glissade, Big Gun 168 eller 172
Never Summer, Legacy 170
Unity, Dominion 170W
Lib-Tech, Litigator 172

Alla dessa sopar mattan med Burtons massproducerade själlösa plankor!

Baron 172 VS Canyon 168
Glissade finns i Sverige genom "Permafrost Distribution" och Unity finns genom "Deadline Distribution". Lib-Tech och Never Summer finns i nuläget inte representerade i Sverige, men det går ju alltid att få tag på brädor utomlands.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp