Baron vs Duke

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum
Baron vs Duke
Mer metall i duken varan robustare och lite tyngre. får man fråga vart man får de till nypris för den pengen?

Baron vs Duke
Vissa delar på Baronerna är i plast där Dukens är i metall, därav något lägre vikt på Baron också. Samma jämförelse kan göras mellan Griffon och Jester.

Jag brukar säga att om man inte vet om man verkligen behöver Jester/Duke så brukar det räcka långt med Griffon/Baron.

Om det är frågan om en ny EPF tycker jag absolut att priset är vettigt. Är det dessutom rätt bredd på stoppern för dina behov är det ju klockrent.

Baron vs Duke
Det var inte EPF tyvärr, årsmod -14 tror jag.
Det var sista paret de hade och bromsarna passar mina nuvarande skidor så jag slog till.
Kommer inte tura jätte mycket utan mera utifall att.
Ställer DIN på 8 så de ska nog räcka.

@Goora , köpte dem på xxl i sisjön, men såg nu att de finns på flera andra butiker också, Örebro Linköping, Sundsvall, Bäckebol GBG Verkar dock inte vara EPF som det är på bilden, i varje fall inte i Gbg, ringde och kollade.

Senast ändrad:
Baron vs Duke
RWD sa:
Det var inte EPF tyvärr, årsmod -14 tror jag.
Det var sista paret de hade och bromsarna passar mina nuvarande skidor så jag slog till.
Kommer inte tura jätte mycket utan mera utifall att.
Ställer DIN på 8 så de ska nog räcka.

@Goora , köpte dem på xxl i sisjön, men såg nu att de finns på flera andra butiker också, Örebro Linköping, Sundsvall, Bäckebol GBG Verkar dock inte vara EPF som det är på bilden, i varje fall inte i Gbg, ringde och kollade.
Stort tack! Då ska jag kika runt och se ifall jag kan få tag på ett par!

Baron vs Duke
Goora sa:
Någon som vet ifall det skiljer sig något mellan 14/15 och 15/16 Barons mer än färgen?
Säljaren lät lite osäker på årsmodellen, sa först 13/14 men det var bara för att det stod Baron 13 (DIN värdet alltså) på kartongen, sen trodde han 14 eller 15.
De var svarta/silver

Baron vs Duke
RWD sa:
Goora sa:
Någon som vet ifall det skiljer sig något mellan 14/15 och 15/16 Barons mer än färgen?
Säljaren lät lite osäker på årsmodellen, sa först 13/14 men det var bara för att det stod Baron 13 (DIN värdet alltså) på kartongen, sen trodde han 14 eller 15.
De var svarta/silver
årets är svart/silver, 14/15 är svart-vit-röd. Var det EPF du hade? isf kanske du fått årets?

mod 14/15 verkar finnas i Norrköping, kikar in där på onsdag och slår väl till ;)

Baron vs Duke
Goora sa:
RWD sa:
Goora sa:
De var svarta/silver
årets är svart/silver, 14/15 är svart-vit-röd. Var det EPF du hade? isf kanske du fått årets?

mod 14/15 verkar finnas i Norrköping, kikar in där på onsdag och slår väl till ;)
Nej inte EPF tyvärr

Baron vs Duke
Goora sa:
RWD sa:
Goora sa:
De var svarta/silver

Hade de EPF modellen i Norrköping?

Baron vs Duke
RWD sa:
Goora sa:
RWD sa:
De var svarta/silver

Hade de EPF modellen i Norrköping?
Nae tyvärr inte, det var 13/14 år modell precis som din. Så jag avstod med förhoppningen att man kan köpa årets till ett schystare pris framöver. Lite dumt att de flaggar det på hemsidan.

Tillbaka
Topp