Bäst barnhjälm

Pillard

Aktiv medlem
Bäst barnhjälm
Nu börjar dottern klaga över klämmande hjälm (minsta storleken Pocito Skull). Då började pappa förstås leta efter en ny och inser att jag hade förträngt just hur orimligt svindyra hjälmar är. Ny pjäxor till barn kostar typ 7-800:- medans hjälmen är det dubbla. Översätt det till vuxna och hjälmarna skulle kosta typ 10K...

Är det någon som har bra tips på bra barnhjälm som är smidig, prisvärd och skyddar riktigt bra? Dottern är 5 snart och tycker som sagt att XS-S i Pocito skull börjar bli för liten.

Bäst barnhjälm
Salomon Grom Visor har jag köpt till min dotter (från 5 till nu 7 år). Funkar kanon med visir till en liten, hennes näsa är så liten att goggles lätt halkar av annars.

Bäst barnhjälm
Salomon Grom Visor har jag köpt till min dotter (från 5 till nu 7 år). Funkar kanon med visir till en liten, hennes näsa är så liten att goggles lätt halkar av annars.
Hm, det hade ju iof kunnat vara nåt. Dottern fick dock precis nya Kask-goggles (passade på i utförsäljningen) och de verkar sitta väldigt bra på henne faktiskt.

Bäst barnhjälm
OK, men testa gå och kika på Stadium - de har rätt schyssta MIPS-hjälmar (egna märket Everest) till klart humana priser. Och ta med dottern och goggles så ser du vad som passar... Storebror på 11 år fick deras nya Freeride hjälm och är väldigt nöjd, lätt och satt som en smäck.

Bäst barnhjälm
OK, men testa gå och kika på Stadium - de har rätt schyssta MIPS-hjälmar (egna märket Everest) till klart humana priser. Och ta med dottern och goggles så ser du vad som passar... Storebror på 11 år fick deras nya Freeride hjälm och är väldigt nöjd, lätt och satt som en smäck.
Mm, jag såg att de fick bäst betyg hos Folksam också. Jag kunde dock inte se om de fanns i barnmodeller. Men det låter väl troligt när det är Stadium :)

Bäst barnhjälm
Mm, jag såg att de fick bäst betyg hos Folksam också. Jag kunde dock inte se om de fanns i barnmodeller. Men det låter väl troligt när det är Stadium :)

Jag minns det där från den här tråden https://www.freeride.se/forum/threads/slalomhjaelm-foer-barn.147882/ och undrar fortfarande hur deras hjälm med MIPS kan bli bäst i test medan deras hjälm utan får en 1:a i betyg. Att den saknar rotationsskydd kan jag förstå men varför den får höga mätvärden i alla tester medan den med MIPS får låga i samma tester gör mig fundersam. De heter ju exakt samma minus MIPS så jag inbillar mig att det är i stort sett samma hjälm.

Tillbaka
Topp