Slalomhjälm för barn

Hence84

Ny medlem
Hej, av en händelse snubblade jag in på Folksams studie från 2014 där mina barns hjälmar givetvis låg i botten i säkerhet... Så nu måste man uppdatera, vad finns det för bra hjälmar för barn ute idag?
Min ena grabb är 4år och gillar fart, den andra är 7år och åker mer kontrollerat och båda två är med i lokala slalomföreningen och åker minst en gång i veckan.

Försökt hitta lite mer relevanta studier men svårt att hitta något, samt vilka hjälmar som faktiskt är bra för just barn.

Tack på förhand!

Pillard

Aktiv medlem
Har faktiskt inte sett några tester vad gäller specifikt barnhjälmar men dottern är väldigt nöjd med sin Pocito. Om inte annat så syns hon i backen ;)

ParRonnerfors

Ny medlem
Hej, av en händelse snubblade jag in på Folksams studie från 2014 där mina barns hjälmar givetvis låg i botten i säkerhet... Så nu måste man uppdatera, vad finns det för bra hjälmar för barn ute idag?
Min ena grabb är 4år och gillar fart, den andra är 7år och åker mer kontrollerat och båda två är med i lokala slalomföreningen och åker minst en gång i veckan.

Försökt hitta lite mer relevanta studier men svårt att hitta något, samt vilka hjälmar som faktiskt är bra för just barn.

Tack på förhand!
Sweetprotecion vola. Har fått bra i test har jag hört och suveränt ”klick” system för slalombågen. Hårda öron så godkänd för GS.

Hence84

Ny medlem
Tack för svaren, ska kolla på båda två.
Har själv en Giro Nine Mips jag är nöjd med, såg att dom också fanns som Juniormodell...

zel

Medlem
Sweet protection all the way.
Har Igniter 2 MIPS och är jättenöjd. Barnen har blaster. Nu vet jag inte om den passar för att träna med, men det är en bra hjälm.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp