Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bäst för familj Nendaz, Veysonnaz eller Grimentz?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Amiraya" data-source="post: 605647" data-attributes="member: 63559"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag antar att ni kommer att åka bil till backen, jag skulle kolla in var det är bäst snö och åka där, testa gärna flera olika system, det finns mycket att välja på i grannskapet.</p><p></p><p>Val d'anniviers (Grimentz, Zinal & St Luc)är suveräna små skidystem med bra pister och nära till både lätt och svår offpist, de kan tyckas ligga nära men det är en bit med bilen upp i dalen.</p><p></p><p>Kolla gärna in andra sidan av Rhône-dalen, det är ganska nära till Crans Montana och Anzère. Anzère är ett riktigt bra litet system om det är tillräckligt med snö.</p><p></p><p>Jag kan även rekommendera en tur till Arolla, här finns ett par liftar och backar som går högt upp på berget samt en fantastisk naturupplevelse.</p><p></p><p>Angående Verbier tycker jag själv att det inte är så mycket till bra piståkning där, tänk även på att ni i Veysonnaz är långt ifrån både Mt Fort och Attelas.</p><p></p><p>/Lars</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Amiraya, post: 605647, member: 63559"] Hej, Jag antar att ni kommer att åka bil till backen, jag skulle kolla in var det är bäst snö och åka där, testa gärna flera olika system, det finns mycket att välja på i grannskapet. Val d'anniviers (Grimentz, Zinal & St Luc)är suveräna små skidystem med bra pister och nära till både lätt och svår offpist, de kan tyckas ligga nära men det är en bit med bilen upp i dalen. Kolla gärna in andra sidan av Rhône-dalen, det är ganska nära till Crans Montana och Anzère. Anzère är ett riktigt bra litet system om det är tillräckligt med snö. Jag kan även rekommendera en tur till Arolla, här finns ett par liftar och backar som går högt upp på berget samt en fantastisk naturupplevelse. Angående Verbier tycker jag själv att det inte är så mycket till bra piståkning där, tänk även på att ni i Veysonnaz är långt ifrån både Mt Fort och Attelas. /Lars [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bäst för familj Nendaz, Veysonnaz eller Grimentz?
Tillbaka
Topp