Bästa Afterski låten??

PAIN

Ny medlem
Bästa Afterski låten??
Tjenare!
Vill bara veta vilken som är den absolut bästa Afterski låten??
Själv tycker jag att alla gammla goa rocklåtar får en att gå igång bäst!
// Danne

Bästa Afterski låten??
I de tysktalande skidorterna är DJ Ötzi "Anton aus Tirol" i en klass för sig även om den e lite uttjatad :)
men annars typ ebba grön me 800 grader kanske.. Den brukar trissa upp stämmningen än del. /f

Bästa Afterski låten??
Något som spelas fett mycket i de österrikiska alperna i år är Right Said Fred - You´re My Mate. En slagdänga som alla andra med Right Said men det går hem där nere.

Bästa Afterski låten??
Vilken jävla dum fråga. Eller förresten - jag ber om ursäkt det är ju alldeles uppenbart att du inte har hört "ein knallrotes gummiboot" med Antonia featuring Sandra. Då hade du ju aldrig ställt den här frågan. Jag är övertygad om att fler personer kommer att stämma upp till min åsikt i den här frågan.

Bästa Afterski låten??
"Er hat ein knallrotes gummibot" med Antonia feat. Sandra. Inget snack om att den ligger ensam i topp för närvarande.

Att "gammla goa rocklåtar" skulle få igång en är en mardröm, det är ju Fernet, ginåvodka (Steep Skiers) samt de all-galaktiska gurgelbrännarna som får igång saker och människor. Sen vad gäller "Anton aus Tirol" är den ju INGENTING mot "Antonia aus Tirol" - och till saken hör att Antonia har utnämnts till Miss Österreich, Miss Lederhosen samt Miss Tyrolen Hüttenluder! Vad är Anton? Dessutom suger låten fett jmf m Gummibåtsvisan.

Bästa Afterski låten??
En fråga som är enkel att besvara! Utan att ens ha hört låten i fråga i sitt rätta sammanhang, dvs. på afterskin, så törs jag ändå utse den till världens bästa afterski-låt! Den låt som dagligen lyckas skapa en helt förvirrad afterskistämmning här på mitt lilla kontor måste helt enkelt vara bäst! Alltså: "Er hat ein knallrotes gummibot" med Antonia feat. Sandra!

Bästa Afterski låten??
Ni har ju uppenbarligen inte en aning om afterskimusik. Visserligen faar jag väl haalla med om att "Ein knallrotes Gummiboot" är en slagdänga av grövsta kaliber men den har inte en sportmössa mot Wolfgang Petris monsterhit "Wahnsinn". Där snackar vi stämningshöjare. Tysk schlager när den är som allra bäst, faar man dessutom fukta strupen med en kall Weisbärs mellan allsaangsinsatserna (begränsar sig till refrängen i mitt fall) saa är lyckan gjord.

Bästa Afterski låten??
Ja, sammanfattningsvis kan man ju konstatera (med facit i hand) att det är de tysktalande länderna som regerar när det gäller afterskin. Nu kan man fråga sig; är det någon förutom jag som faktiskt förstår texterna?

Dr. Snö; talar tyska.

Bästa Afterski låten??
" I wone go home" med ? Den är grym men jag vet
ej vem som gjort den...Spelas flitigt på Tango i
Val Thoranse och övriga platser jag besökt i
både alperna och norden ...Klockren

Mvh Robban

Bästa Afterski låten??
"I Wanna Go Home" är väl en gammal slagdänga från Sveriges (till synes patetiska) hårdrocksutbuds rullstolsrockare Sator. Klyschiga texter med inslag av ironi (Medveten? Tror inte det...) skjuter hål på denna malätna klassiker... Som sagt, Tango är på utför listan som rankar röjet på After Skin...

Dr. Snö; tycker att Sator svider som salt i såren.

Bästa Afterski låten??
Någon som har en länk till denna Gummiboots sång? Hade varit trevligt att höra vad folk egentligen tycker om.

Annars funkar alltid Arvingarna eller Sven ( coolingarna) -Ingvars

Wencke Myhres text:

Er hat ein knallrotes Gummiboot,
mit diesem Gummiboot fahren wir hiaus,
er hat ein knallrotes Gummiboot,
und erst im Abendrot kommen wir nach Haus.

Johnny, der fühlt sich wie Christopf Kolumbus,
und hat sogar einen Bart.
Vor den Gefahren der christlichen Seefahrt,
warnt er mich bei jeder Fahrt.
"Das Küssen an Bord ist verboten,
ich sage dir auch warum,
das Boot ist eine Konstruktion,
die kippt beim Küssen um."

Er hat...

Wir haben kein Segel und keinen Motor,
und keine Kombüse, oh nein,
wir schaukeln mit Liebe und sehr viel Humor
ins große Glück hinein.

Er hat...

Johnny ist mutig und stolz wie Lord Nelson
auch noch bei Windstärke Drei.
Brausen die Stürme und plätschert der Regen,
ruft er verwegen "Ahoi".
Und sollte die Luft uns entweichen,
ja das nimmt er gerne in Kauf,
die Fahrradpumpe ist im Boot,
und er, er pumpt es auf.

Er hat...

Lalala...

Er hat...

Over and out

Bästa Afterski låten??
Under nyårsveckan i Badgastein spelades Dj Ötzi - Hej Baby ungefär sisådär hela tiden :)
Den var ganska bra dom första 100 ggr´na ;)
Själv tycker jag att dj otzi- otztalerhuttengaudi är en bra låt, det ska vara lite "sing-along" stuk på låten där alla kan kräma i även om man har en hög %-halt... Måste även gå att rocka loss i pjuxxen till...

Bästa Afterski låten??
Första gången man hörde hey baby så trodde jag att det var värsta parodin. Men efter en del kliniska bevisningar i opartiska laboratorier så har man efter en inte så lång tid konstaterat att Dj ötzi inte är någon Dj utan en total sktifjant som borde skaffa sig ett eget dansband i karlstad i stället eller i varje fall åt det hållet.
Kar"n kan ju knappt sjunga. Var det straight edge som gällde för han innan han blev "Dj" kanske? Må han ha skrikigt sig förstörd vare sig han vill erkänna det nu eller då.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp