Bästa åkningen nära Oslo

nicknick

Medlem
Bästa åkningen nära Oslo
Hey Freeriders,

Bor i Oslo sedan ett par veckor och kommer vara här över vintern. Nån som har koll som vet vilka ställen som är bäst för att sticka upp till över helgerna? Trysil och Hemsedal är väl givna kandidater - men har dålig koll. Bra offpist & mycket snö är viktigare än uteliv... Några tips?

Thx,
Nicklas

Bästa åkningen nära Oslo
øver helgerna ja...finns inte mkt mer æn så. Norefjelle och Hafjell ligger rætt næra. Men sen hur offpist och nattliv ær dær har jag ingen aning om.

Annars så finns ju Varingskollen och Tryvann som ligger så pass næra att man kan dra dit efter jobbet :)

Bästa åkningen nära Oslo
PNyberg sa:
øver helgerna ja...finns inte mkt mer æn så. Norefjelle och Hafjell ligger rætt næra. Men sen hur offpist och nattliv ær dær har jag ingen aning om.

Annars så finns ju Varingskollen och Tryvann som ligger så pass næra att man kan dra dit efter jobbet :)
Detta plus Lemonsjöen, Beitostölen plus en del andra.

Bästa åkningen nära Oslo
Jarle sa:
PNyberg sa:

Detta plus Lemonsjöen, Beitostölen plus en del andra.
Jarle...får bli en svæng till lemonsjøen ngn gång tycker jag :)

Bästa åkningen nära Oslo
Lemonsjöen är väl att gå över ån efter vatten....ganska långt från Oslo! Raudalen i Beito är ett guldkorn. Inga snökanoner alltid bra snö och jävligt kallt tdidgt på vintern, ie ingen sol. Kvitfjell är mycket bra. Hemsedal självklart bra. Vill man åka till Röldal är det smidigt att åka buss. Har själv gjort det och tidgare så stannade bussen vid backen. Gaustablikk kan var bra men de nya liftarna verkar vara vindkänsliga. Går inte de nya liftarana är det som Ulricehamn men bättre utsikt....Om man gillar brant backe, is och stollift från 60-talet så är Vikersund underhållande för en dagstripp eller en kväll.

Bästa åkningen nära Oslo
Enig med det som er skrevet over, utenom Lemonsjøen. Det er crap, ikke dra dit ;)

Norefjell kan være veldig bra for dagsturer, spesielt i februar og begynnelsen av mars om det er kaldt. De slet i mange år med varmegrader om vinteren, men de siste årene har vært bra. Følg med på yr.no.

Jeg kommer antakelig til å dra mye på dagstur til Norefjell i vinter, bare å si fra om noen er interessert i å henge med.

Bästa åkningen nära Oslo
mgbgt66 sa:
Lemonsjöen är väl att gå över ån efter vatten....ganska långt från Oslo!
Så långt är det inte, Otta vänste sen vänster igen. Bästa liftburna (inte ett enda stavtag eller steg behöver man ta) åkningen jag har vart med om i Norden. Brant och många klippor.

mikski sa:
Enig med det som er skrevet over, utenom Lemonsjøen. Det er crap, ikke dra dit ;)
Nej, självklart, dra inte till Lemonsjöen, det fins absolut inget där.. Flackt, inga klippor och lite snö :rolleyes:

:D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp