Bästa all-around brädan!

Bästa all-around brädan!
Lib-Tech TRX BTX
Gnu Riders Choice BTX
Smokin Superpark DTX
Never Summer SL-R
Unity Reverse

Eller någon annan högkvalitativ twinbräda med rocker.

Senast ändrad:
Bästa all-around brädan!
Jag kan ju bara tänka på ett märke och en bräda som överstiger dom andra på alla hörn på berget den ger dig trygghet i Offpist Pist Park puder rails. Atomic gör feta bräder men deras fetaste e nog Axum kolla vad dom har tror inte du kommer vara missnöjd. Tryck på ett par flow bindningar också så kommer du va kung i backen.
Jag kan fixa dig bilder på en om du vill.

Bästa all-around brädan!
Som Dough säger. I dagsläget är det nog rocker som gäller. För en allroundbräda skulle jag vilja påstå att man helst vill ha en utvecklad rocker motsvarande Never Summers eller Libs C2 för att få bättre kanthåll när det behövs. Magnetraction kan nog vara bra men inget måste. Sedan hävdar jag att för funka helt allround så bör det vara en lätt setback (fast det går ju alltid ordna själv) och kanske en svag taper också. Arbor Element är den av mina brädor jag tar med mig när jag av olika anledningar bara kan ha med en bräda och inte vet hur förhållandena kommer vara. Ingen rocker där dock.

Bästa all-around brädan!
Salomon - Official!

Funkar sjukt bra på hopp och rails. Men även jäkligt rolig att leka runt i pisten och puder med.
En mycket bra och prisvärd all-aroundbräda. www.salomonsnowboards.com

Bästa all-around brädan!
AtomicAxum sa:
Jag kan ju bara tänka på ett märke och en bräda som överstiger dom andra på alla hörn på berget den ger dig trygghet i Offpist Pist Park puder rails. Atomic gör feta bräder men deras fetaste e nog Axum kolla vad dom har tror inte du kommer vara missnöjd. Tryck på ett par flow bindningar också så kommer du va kung i backen.
Du verkar digga din egen utrustning
Kan dock inte hålla med dig om att Atomic skulle överstiga alla andra brädor
.. inte alls

Du har väl inte ens provat brädan ännu?

Bästa all-around brädan!
Arbor Wasteland http://www.rebelsport.se/?showKat=42&ukat=10&showProd=1671
Är nog en av de bästa all-around brädan på marknaden i dag.
Själv så har jag inte testat den men jag har en arbor a-frame som jag är väldigt nöjd med och ska troligtvis komplettera med en arbor draft! Hade gärna köpt Wasteland från början, men nu känns det lite väl dyrt att köpa den...
arbor är det absolut bästa märket jag har åkt på och jag tror att de har stor tid framför sig!
sedan så kan man också läsa vad det står på rebelsport;s hemsida och där värkar det stå mycket bra !!!

Bästa all-around brädan!
AtomicAxum sa:
HAH atomic? överskrider alla andra på all-mountain????? gg :)

Senast ändrad:
Bästa all-around brädan!
Kör på en DC mtn lab! Alltså Lauri heiskaris pro model 155cm XFB = (Extreme Fun Board).. Gjord för den som vill åka park men samtidigt grym i lössnö! Lite styvare baktill med grym, men framför allt snäll pop. Bästa brädan jag ägt hitills..
Gjord för att åka med en setback på -13 (grymt i lössnö), vart otroligt förvånad då man kunde raila så bra med den setupen.

Jag är själv 176cm lång, kör med stance 57,5cm centrerad, 16, -15

http://www.evogear.com/snowboards/d..._medium=shoppingengine&utm_campaign=Shopzilla

Bästa all-around brädan!
Av egen erfarenhet så skulle jag välja stepchild Simon Chamberlain, den är helt magisk i alla terränger. Brädan är lättsnurrad, har grym pop, fantastisk på pisten och förvånansvärt deliciös på pudersnön!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp