Mes
Ny medlem
Bästa & ballaste åket!
Sitter och drömmer mig bort här på jobbet och försökte minnas det bästa åk jag genomfört. Det är svårt och det beror inte på att jag pressat allt för många colouirer, droppat monsterklippor eller utlöst laviner i Alaska. Visst finns det ett och annat dödsföraktande nedfart med på listan men dessa åk är mer en överlevnadsövning och kanske inte den ultimata njutningen.
Kan man jämföra dryga metern nysnö i the Rockies med stenhård isränna i alperna? Går det att rangordna mellan helikopterlyft i västra BC (för den som haft tillfället att göra detta) med en topptur i Lyngen.
Är den ultimata upplevelsen att stå med full adrenalinpump nedanför en allt för smal ränna eller är det bästa åket då man lycklig som ett småbarn på julafton kryssar fram mellan träden nedför en moderat lutande sluttning?
Hur vet man att man gjort sitt bästa åk, är man passé efter detta?
- Har jag åkt mitt bästa åk eller inte?
Eder Mes
Kan man jämföra dryga metern nysnö i the Rockies med stenhård isränna i alperna? Går det att rangordna mellan helikopterlyft i västra BC (för den som haft tillfället att göra detta) med en topptur i Lyngen.
Är den ultimata upplevelsen att stå med full adrenalinpump nedanför en allt för smal ränna eller är det bästa åket då man lycklig som ett småbarn på julafton kryssar fram mellan träden nedför en moderat lutande sluttning?
Hur vet man att man gjort sitt bästa åk, är man passé efter detta?
- Har jag åkt mitt bästa åk eller inte?
Eder Mes