bästa bindningarna?

Kristian83

Ny medlem
bästa bindningarna?
Jag har precis köpt en begagnad Burton Sherlock för ett mycket förmånligt pris. Nu är det bara ett par EST-bindningar som saknas. Är det någon som har en favorit bland burtons sortiment?

bästa bindningarna?
Hur skiljer sig det första svaret mot herr bataleons bataleoniska bataleon spam?

Det frågades efter burtonmodeller.

Hoppas det blir lite streetfight nu :=D, men det blir det väl inte eftersom många här verkar sitta i samma båt.

bästa bindningarna?
deltab0arder sa:
Hur skiljer sig det första svaret mot herr bataleons bataleoniska bataleon spam?

Hoppas det blir lite streetfight nu :=D, men det blir det väl inte eftersom många här verkar sitta i samma båt.
Jag är för gammal för att bråka på nätet:D. Ville bara, lite lustigt, informera om att det finns adapterdiscar. Många tror att de är helt hänvisade till Burtonbindningar om de köper en Burtonbräda med ICS. Det finns andra än Flux tror jag. Till nästa år blir det i alla fall en handfull bindningsmärken som funkar till ICS.

bästa bindningarna?
deltab0arder sa:

Tyvärr inte, speciellt när Doughboy sitter vid rodret o Hasse_Lindborg håller i tamparna.

ang bindningar så röster jag på Burton Cartel. De ligger typ i mitten när det gäller flex skulle jag säga.

bästa bindningarna?
Det får nog bli Cartel!

Annars undrar jag varför Flow-bindningar verkar vara helt ur tiden? Jag har länge åkt med ett par K2 chinch som också är av typen "step in". Bakkappan fälls ner och foten förs in utan att man behöver sätta sig ner på röven, vilket jag tycker är en stor fördel! Men nu får man nog vänja sig vid att sätta sig ner och spänna fast brädan.

bästa bindningarna?
Frågan är varför nöja sig med volvo(Burton) när man kan få vrålåk(Flux) för samma pris?

bästa bindningarna?
Om du skaffar Cartel är mitt tips (som jag alltid upprepar) att spana in "Restricted" versionen och välja mellan den och den vanliga beroende pa hur du vill ha det, ingen megaskillnad men Restricted har fetare heelstrap och därmed upplever jag att foten sitter stabilare/hardare fast och medan "vanliga" cartel har lite tunnare heelstrap och därmed tillater lite mer flexibillitet.

Jag misstänker att det finns en del info om Flows fördelar och nackdelar här pa forumet i diverse tradar...

Man varken behöver eller far, ur style aspekt, sitta och spänna pa nagon bindning förutom om man är extremt trött, eller cozy av andra skäl.

bästa bindningarna?
Thomsson sa:
Frågan är varför nöja sig med volvo(Burton) när man kan få vrålåk(Flux) för samma pris?
har en dag på mina flux, och håller väl med redan nu att ja, dom e betydligt kingligast. Detta sagt, så gillar jag fortfarande burton bindningar, cartel EST har ju redan recommenderats, och dom e feta. vill du bli jibmäster kan du ju köpa vingade cobrashark :D

bästa bindningarna?
Doughboy sa:
deltab0arder sa:

Jag är för gammal för att bråka på nätet:D. Ville bara, lite lustigt, informera om att det finns adapterdiscar. Många tror att de är helt hänvisade till Burtonbindningar om de köper en Burtonbräda med ICS. Det finns andra än Flux tror jag. Till nästa år blir det i alla fall en handfull bindningsmärken som funkar till ICS.
Kan du berätta mer om det här med adapterdisc? Är det olika discar för olika märken? Vad kostar dem och vart kan man köpa dem?

bästa bindningarna?
Kristian83 sa:
Exakt vilken Fluxbindning är det som gäller? Jag åker mest offpist kanske bör nämnas.
Det är lite av en smaksak samt en kostnadsfråga men jag är mycket nöjd med Flux Super Titan från 2008. De sitter på en Never Summer Titan från samma år.
Prova en SF45, den borde ha liknande egenskaper

Senast ändrad:
bästa bindningarna?
Kristian83 sa:
Vad är det som gör fluxen så mycket bättre? Enda anledningen till att jag kollar på Burton är ICS.
Personligen tycker jag att Flux är coolare, snyggare, skönare och hållbarare än Burton.

Adapterdiscar till Flux kan vara lite trickiga att få tag på men de finns! Du måste ha Fluxdiscar till Fluxbindningar.

När det gäller modell tycker jag du ska kolla på TT30. De mattsvarta är riktigt snygga tycker jag men även de gröna är super!!

Senast ändrad:
bästa bindningarna?
Jag har FLUX adapters/discar till burtons 3-håls. PMa för intresse, det ligger oanvända i garderoben

Senast ändrad:
bästa bindningarna?
deltab0arder sa:
riccweee sa:
vingade cobrashark :D
say what!? berätta mer :D

jag har förvisso alltid våta drömmar om rome targa... de verkar fräna... men jag sitter fast i mina cirklar och kan inte röra mig så långt från min komfortzon.
Romes bindningar är riktigt bra. Lite tveksamheter kring kvaliteten i vissa detaljer, men strapsen och spännena håller mycket hög klass!! Körde 390 Boss några dagar förra vintern och gillade dem skarpt. Dock inte riktigt samma komfort och smidighet som Flux men inte långt därifrån!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp