Kristian83
Ny medlem
bästa bindningarna?
Jag har precis köpt en begagnad Burton Sherlock för ett mycket förmånligt pris. Nu är det bara ett par EST-bindningar som saknas. Är det någon som har en favorit bland burtons sortiment?
+1Doughboy sa:Bästa Burtonbindningarna är ett par Flux med adapterdiscar till ICS!!!
Jag är för gammal för att bråka på nätet:D. Ville bara, lite lustigt, informera om att det finns adapterdiscar. Många tror att de är helt hänvisade till Burtonbindningar om de köper en Burtonbräda med ICS. Det finns andra än Flux tror jag. Till nästa år blir det i alla fall en handfull bindningsmärken som funkar till ICS.deltab0arder sa:Hur skiljer sig det första svaret mot herr bataleons bataleoniska bataleon spam?
Det frågades efter burtonmodeller.
Hoppas det blir lite streetfight nu :=D, men det blir det väl inte eftersom många här verkar sitta i samma båt.
Tyvärr inte, speciellt när Doughboy sitter vid rodret o Hasse_Lindborg håller i tamparna.deltab0arder sa:Hur skiljer sig det första svaret mot herr bataleons bataleoniska bataleon spam?
Hoppas det blir lite streetfight nu :=D, men det blir det väl inte eftersom många här verkar sitta i samma båt.
har en dag på mina flux, och håller väl med redan nu att ja, dom e betydligt kingligast. Detta sagt, så gillar jag fortfarande burton bindningar, cartel EST har ju redan recommenderats, och dom e feta. vill du bli jibmäster kan du ju köpa vingade cobrashark :DThomsson sa:Frågan är varför nöja sig med volvo(Burton) när man kan få vrålåk(Flux) för samma pris?
say what!? berätta mer :Driccweee sa:vingade cobrashark :D
Kan du berätta mer om det här med adapterdisc? Är det olika discar för olika märken? Vad kostar dem och vart kan man köpa dem?Doughboy sa:Jag är för gammal för att bråka på nätet:D. Ville bara, lite lustigt, informera om att det finns adapterdiscar. Många tror att de är helt hänvisade till Burtonbindningar om de köper en Burtonbräda med ICS. Det finns andra än Flux tror jag. Till nästa år blir det i alla fall en handfull bindningsmärken som funkar till ICS.deltab0arder sa:Hur skiljer sig det första svaret mot herr bataleons bataleoniska bataleon spam?
Det är lite av en smaksak samt en kostnadsfråga men jag är mycket nöjd med Flux Super Titan från 2008. De sitter på en Never Summer Titan från samma år.Kristian83 sa:Exakt vilken Fluxbindning är det som gäller? Jag åker mest offpist kanske bör nämnas.
Personligen tycker jag att Flux är coolare, snyggare, skönare och hållbarare än Burton.Kristian83 sa:Vad är det som gör fluxen så mycket bättre? Enda anledningen till att jag kollar på Burton är ICS.
Romes bindningar är riktigt bra. Lite tveksamheter kring kvaliteten i vissa detaljer, men strapsen och spännena håller mycket hög klass!! Körde 390 Boss några dagar förra vintern och gillade dem skarpt. Dock inte riktigt samma komfort och smidighet som Flux men inte långt därifrån!deltab0arder sa:say what!? berätta mer :Driccweee sa:vingade cobrashark :D
jag har förvisso alltid våta drömmar om rome targa... de verkar fräna... men jag sitter fast i mina cirklar och kan inte röra mig så långt från min komfortzon.