Bästa bootfitter ni har varit hos

Synd bara att det är (har varit) så ojämn nivå på Garaget. Har själv erfarenhet av det, men det är några år sedan.
Nuförtiden åker jag ju inte till Sth för att köpa pjäxor.
Tråkigt att höra men kan förstå problemet när en butik växer och man behöver ta in fler anställda. Balansen mellan "ökad produktion/försäljning" och kvalitet kan uppenbarligen vara en utmaning. Att vara en bra bootfitter kräver verkligen andra egenskaper än att vara bra på att åka skidor 😉 Att lära sig göra ex en Sidas-sula klarar nog dom flesta rätt snabbt.

Högsta nivån på AG kan dock mäta sig med de bästa även utanför Sverige är min erfarenhet.

Jag har inte sagt att högsta är dålig för det är den verkligen inte.
Men spannet var för brett.
Jag skriver var för jag har inte varit där på ett antal år.
Så jag har inte några färska besök att referera till.

Intressant tråd som jag hade missat. Hanna är grym. Hon har hjälpt mig med flera pjäxor. Både såna jag köpt där men även de nya jag köpte efter. Det känns alltid bra att komma in nånstans där man blir väl emottagen och igenkänd. Sen måste jag ändå lyfta fram AG i sthlm. Jag har varit med om bedrövlig service där förr men förra hösten när dottern behövde nya racepjäxor levererade de på en fantastisk nivå. Personalen på plats med liknande fotstorlek testade fram utifrån våra önskemål och skickade säkert 5-6 olika. Vi fick returnera fritt och prickade rätt på ett par som tyvärr inte ens kom därifrån (en udda Dalbello med extra bredd). Jag fick trots det extra tips för hälkilar för att lösa det sista.

Har sjukt stort förtroende för Sole bootlab i Chamonix, efter att jag av svenske killen som jobbade där för några år sedan fått höra "tyvärr, vi har inte några pjäxor som passar din fot i lager" :cool:
Köpte en ny liner till mina där med sula. Grymt bra ställe. Det finns 2 ställen i Göteborg som alla känner till men Sole är en helt annan nivå!

Tillbaka
Topp