Bästa hopp och puderfilmen?

JooockeT

Ny medlem
Vilken är den bästa filmen om man vill se många grymma hopp och fet pudersnöåkning?

Är Free Radicals filmerna bra?

Den bästa skidfilmen genom tiderna är enligt mitt tycke den fantatiskt välgjorda "Minns ni när vi va` unga?" av Fjompfilm Productions. Fetare hopp och våldsammare krascher samt aggresivare åkning får man leta efter. En efter en får man följa de helt okända stjärnskotten under en vinter under sent 90-tal. Filmen är gjord i en avantgardistisk anda med en självironisk exakthet som saknar motstycke i samtida skidfilmshistoria. Bland annat besegras EM-puckelbacke i rasande tempo. Det hoppas som aldrig förr med en helt vansinnig telemarksåkare som utan stavar och med turskidor greppar båda skidorna med händerna i ett big jump som höjdpunkt. En vansinnigt isig och brant skogsbacke forceras också i vacker vårsol. Helt klart en kanonfilm!
Som grädden på moset om inte redan nämnda vore nog så hoppas det hejvilt med en Stiga Snowracer rattad av en Landslagsåkare. Ni som nämner filmer om stora berg i Alaska och alperna kan nog ta och lugna ner er. Denna film slår allt pga dess känsla av närvaro. Tycker jag iallafall!?

någon som vet var man kan ladda ned skidfilmer? om DC, vilken hub skall man leta sig till? delar 30 gb så jag kommer in på det mesta...

tack!

Anomaly är utan tvekan den bästa filmen jag har sett i år, många feta dropps av bla. Jamie Pierre som droppar en grymt hög klippa i Jackson hole! sen är lost season också en väldigt trevlig film. Free Radicals ski odyse eller hur fan det nu stavas är ganska bra.

Tillbaka
Topp