Bästa Parkbrädan

Vedle

Ny medlem
Bästa Parkbrädan
Tjennare!

Jag hade tänkt att köpa ny bräda, men är inte säker på vilken.

priset är oviktigt! vill ha den absolut bästa rail/park brädan som möjligt!

tack på förhand

//PV

Bästa Parkbrädan
Jag kan inte ge dig ett svar på den absolut bästa, men jag kan säga att burtom dominant är riktigt, riktigt skön parkbräda... :)

Bästa Parkbrädan
Vedle sa:
hur mycket använd? och vilket pris.. för den ser grymt snygg ut!
Var det bästa eller snyggaste brädan du skulle ha? Dessutom skulle jag vilja påstå att det där är relativt. Brädan måste ju ändå passa dig oavsett hur bra den är.

Med tanke på hur recensionerna sett ut så är nog Lib-tech Bananan den som ligger bäst till om du inte vill göra en riktigt fet demo av några dussin brädor. Lib-techs teamåkare verkar ju gilla den också. Jakob Wilhelmsson vann på en sådan i Kina härom månaden. Om man nu ska dra några slutsatser av det.

Bästa Parkbrädan
vad skulle ni säga är bästa parkbrädan av:
Rome machine
Rome slash
Rome agent
Rome Mod

hade tänkt mig mest rail men måste kunna hoppa också, sen är flex viktigt så man kan leka i pisten:)
tack för svaren:)

Bästa Parkbrädan
arbor draft! tänk på att den har lång effective edge och du bör kanske gå ner något i längd på den... nästan ofattbart skön på rails är den.

Bästa Parkbrädan
Vedle sa:
vad skulle ni säga är bästa parkbrädan av:
Rome machine
Rome slash
Rome agent
Rome Mod

hade tänkt mig mest rail men måste kunna hoppa också, sen är flex viktigt så man kan leka i pisten:)
tack för svaren:)
Vill du ha en ritkigt lekfull bräda som är mest för rails, reverts och allmänt flummande ska du nog satsa på Graften i 155 och inte varken machine, slash, agent eller mod. Graften är riktigt mjuk men fortfarande ganska poppig.

Bästa Parkbrädan
här har du en länk till alla brädor 08/09:

http://global.skipass.com/gearguide/snowboard/2009/

kolla in:

Rome Artifact Reverse camber
K2 WWW Rocker
Bataleon Evil Twin eller årets nya Airobic
Signa park rocker

Ride kommer också ha rocker i vissa av sina modeler, även burton ska komma med en laterelease rocker...och dom har redan sin nya FIX med noll camber och avrundade kanter vid nos o tail liknande bataleons TBT.

checka den här tråden också... folk som testat o jämfört alla olika brädor med reverse camber/rocker o TBT...

http://www.snowboardclub.co.uk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=404209#404209

bl.a. skriver nån:

"I have concluded, surprisingly since i have been riding Libs solidly for the last decade as my main boards and love magne traction, that the Bataleon TBT is actually a lot better than Banana tech, and further more that K2's version of rocker is better than Libs."

Senast ändrad:
Bästa Parkbrädan
jag kör på en atomic hatchet, lite hård i mitt tycke

men kolla på
Signal Park Series - ska vara galet mjuk
Forum Manual
Ftwo TNT
Rome artifact
Salomon sanchez
Stepchild Jib stick

och technine brädor för dom är coolast

Bästa Parkbrädan
Såg att tråden var gammal.. Men om någon annan kikar eller om han inte har bestämt sig..

Några av dom mjukare brädorna för rails osv, och vissa är mellan, för hopp också och så:

k2 www
k2 www rocker ("banana", alltså rocker utanför bindningarna)
Rome Artifact
Rome artifact 1985 (rocker)
Rome Graft
Forum Manual
Forum Youngblood
Forum Eddie Wall
Signal park
Signal park rocker
Stepchild chamberlain
Stepchild JP walker
Stepchild Jibstick (rocker)
Salomon Sanchez
Bataleon Evil Twin
Bataleon fun kink
Bataleon Airobic
Capita Midlife
Capita Indoor survival
Capita stairmaster
Capita horroscope FK (rocker)
Ride DH
Ride Crush (rocker)
Ride Kink
Technine Jib
Technine team series (Magoon,Deadlung,Messier,Povro (rasta brädan) och B-shaw.)
Nitro T1
Nitro $windle
DC PBJ
Gnu Street BTX (Rocker "banana" och mtx.)

Senast ändrad:
Bästa Parkbrädan
Jag är också ute efter en ny parkbräda. Jag har nu en Burton twin, som jag inte är riktigt nöjd med. Vill ha en mycket mjukare, en riktigt "snor mjuk" bräda. Om någon har tips eller förslag så skriv gärna. Alltså, söker ingen halvmjuk bräda utan kom med riktigt mjuka förslag :)

/jolm

Bästa Parkbrädan
Jag har hört bra om k2 www. Bataleon, Lib, gnu, forum manual. Men jag vet inte riktigt "mjukheten" på dem. Men jag ska kolla upp Ride kink och läsa lite om den. Skriv gärna fler förslag. Gärna på någon bräda ni själva kört och vet hur den är.

/jolm

Tillbaka
Topp