Bästa parken närmast Umeå

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 84416
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 84416

Guest
Tjena!

Är det någon som vet om det finns någon anläggning i närheten av Umeå som brukar ha en hyffsad park? Vilken rekommenderar ni starkast i så fall?

Tack på förhand!

Hur nära Umeå? Middagsberget i Vännäs brukar ha en helt okej park med ganska kreativ raillinje, halvstora hopp och en pipe(!). Bräntberget har jag aldrig åkt... Bygdsiljum har jag ej åkt på ett par år så har ingen koll på parken där nu. Är själv local i Hemavan/Tärnaby som ligger fyra timmar från Umeå. Parken här har blivigt bättre och bättre för varje år och förra året var den sinnesjukt bra! Åres park förra året tyckte jag var sämre än Hemavans park vilket säger en hel del.

Så mitt tips är att köra Middagsberget på veckorna och dra till Hemavan på helgerna!

Ja så nära som möjligt egentligen. Har letat lite på Vännäs innan jag startade tråden och det verkar vara den vettigaste anläggningen för park, som du säger. Det är 3 mil dit ungefär, så inte långt alls! Får nog dra till Hemavan några gånger med då!

Tack för svaret!

går faktisk pendeltåg (tror det tog en kvart) mellan UÅ och VNZ vilket gör det ännu närmre bra parkslaktaråkning! ja hemavan är att rekommendera, kommer förmodligen att bli ännu bättre park iår i.o.m. att jag kommer praktisera som parkshaper där hela vintern hehe :cool:

Tillbaka
Topp