Bästa säsongsplats för husvagn

Therese82

Medlem
Har för andra året i rad husvagnen i Hassela. Funderar på om vi ska vara kvar nästa vinter eller byta ställe. Positivt=bra backar, halva priset på säsongskort och bad, får ha spiketält. Negativt= finns inget annat att göra, slitna servicehus och övriga faciliteter. Betalar cirka 9500/säsong plus el. Lite nyfiken på andra ställen, helst inom 5h från Stockholm. Några tips?

Tjabba

Jag har haft säsongplats med vagnen i Branäs. Backarna var bra. Helt ok service hus. Trevligt folk även på campingen. Mycket folk som åkte snöskoter. Finns längdskidor o sånt o göra. Sen är det bara fantasin som sätter gränser.

Står i Idre Fjäll den här vintern. Dom byggde ny camping inför den här säsongen så alla servicehus är nya och fräscha.

+ Bra åkning, Idre Fjäll, Himmelfjäll + Fjätervålen räcker rätt långt och det går numera en buss mellan
+ runt 2 timmars radie så tar man sig till Lofsdalen, Ramundberget, Vemdalen och Trysil
+ 40% på liftkort och bad (innan 1/12)
+ Inte riktigt ski in/out men tar väl 3 minuter att korsa vägen till närmsta backe och det går ett "tåg" (traktor med släp)

- Vägen dit är ingen höjdare, sista 15 milen är tråkiga (Mora-Älvdalen-Särna-Idre)
- Priset 19000 + el (ordinarie pris)
- Inte helt klart inför säsong (inga bommar eller fjärrstyrd el än bl.a.) Men vi fick rabatterat pris denna säsong
- Inga spiketält

När jag utvärderade inför säsongen så kikade jag även på Kläppen, Järvsö, Stöten, Tandådalen och Branäs som alternativ. Det blev nog Idre Fjäll mest pga åkningen och att jag faktiskt fick en plats.

Tillbaka
Topp