Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa säsongsplats för husvagn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jkraft" data-source="post: 1277399" data-attributes="member: 170215"><p>Står i Idre Fjäll den här vintern. Dom byggde ny camping inför den här säsongen så alla servicehus är nya och fräscha.</p><p></p><p>+ Bra åkning, Idre Fjäll, Himmelfjäll + Fjätervålen räcker rätt långt och det går numera en buss mellan</p><p>+ runt 2 timmars radie så tar man sig till Lofsdalen, Ramundberget, Vemdalen och Trysil</p><p>+ 40% på liftkort och bad (innan 1/12)</p><p>+ Inte riktigt ski in/out men tar väl 3 minuter att korsa vägen till närmsta backe och det går ett "tåg" (traktor med släp)</p><p></p><p>- Vägen dit är ingen höjdare, sista 15 milen är tråkiga (Mora-Älvdalen-Särna-Idre)</p><p>- Priset 19000 + el (ordinarie pris)</p><p>- Inte helt klart inför säsong (inga bommar eller fjärrstyrd el än bl.a.) Men vi fick rabatterat pris denna säsong</p><p>- Inga spiketält</p><p></p><p>När jag utvärderade inför säsongen så kikade jag även på Kläppen, Järvsö, Stöten, Tandådalen och Branäs som alternativ. Det blev nog Idre Fjäll mest pga åkningen och att jag faktiskt fick en plats.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jkraft, post: 1277399, member: 170215"] Står i Idre Fjäll den här vintern. Dom byggde ny camping inför den här säsongen så alla servicehus är nya och fräscha. + Bra åkning, Idre Fjäll, Himmelfjäll + Fjätervålen räcker rätt långt och det går numera en buss mellan + runt 2 timmars radie så tar man sig till Lofsdalen, Ramundberget, Vemdalen och Trysil + 40% på liftkort och bad (innan 1/12) + Inte riktigt ski in/out men tar väl 3 minuter att korsa vägen till närmsta backe och det går ett "tåg" (traktor med släp) - Vägen dit är ingen höjdare, sista 15 milen är tråkiga (Mora-Älvdalen-Särna-Idre) - Priset 19000 + el (ordinarie pris) - Inte helt klart inför säsong (inga bommar eller fjärrstyrd el än bl.a.) Men vi fick rabatterat pris denna säsong - Inga spiketält När jag utvärderade inför säsongen så kikade jag även på Kläppen, Järvsö, Stöten, Tandådalen och Branäs som alternativ. Det blev nog Idre Fjäll mest pga åkningen och att jag faktiskt fick en plats. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa säsongsplats för husvagn
Tillbaka
Topp