Bästa sättet till Chamonix?

grinneby

Ny medlem
Undrar helt enkelt hur man på bäst/billigast sätt tar sig från mellansverige till Chamonix utan att "åka charter" tex hur kommer alla bummare ner?

vi kommer flyga från arlanda till geneve (bor iofs i sthlm) och sen tar vi bara nån taxi eller buss från flygplatsen till cham, det kostar 950 kr för flyg enkel biljett och sen runt 350 för transfern till cham så totalt 1300 för enkel resa

Senast ändrad:
förra året tog jag en enkel bussresa med UCPA från göteborg till cham, tror de gick på 600 el 700kr, de e rätt billigt. om du kan ta dig till oslo billigt kan du flyga med Norwegian, oslo-geneve för ca 600 sammanlagt, ja ska ner nu den fjärde december från oslo till geneve och jag kommer betala 700kr. med norwegian får du ta med dig 40kg bagage (för 40 spänn), sen betalar man 200 eller nåt för skidor (skidor, stavar å pjäxor)

lycka till =)

Har åkt ner två gånger med UCPA. Har betalt ca 850:- för en väg. Dom har vart schyssta med packning och sånt ( om man ska stanna en säsong har man ganska mkt packning..) så slipper ju betala övervikt och tillägg för utrustning som man ibland måste göra på flyg.

Vi flög ner när vi skulle ner säsongen 05/06, det gick supersmidigt förutom de 2400 DDK som vi fick betala för våra 80 kilo i övervikt.. Väl i Geneve är det bäst att ha bokat transferbuss innan. Alpybus är billigast, åkte med dem ett antal gånger och det gick jättebra, dörr till dörr! Fast hörde att det var för någon som de inte dykt upp, men för mig gick det alltid bra i alla fall!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp