Bästa Sk8 åkare i världen just nu?

ErikWibaeus

Medlem
Okej här kommer en lista på vilka enligt mig som e dom bästa sk8arna i värden just nu:

1. Danny Way (Grym på Vert å Street och så e han Uppfinnaren i den nya X-games disiplinen big Air.
2. Bam Margera (Regerande världsmästare i mini och micro ramp. Kungligt epok görande inom livet kring åkningen.)
3. Steve Williams (Bra som fan på Street. Sjuk balans och gryma flips).
4. Mike Valley (Old school mästare och en stor förespråkare för den fira åkningen)
5. Tosh Towend (Stort namn inom Element och huvud åkarne i the whennaboo project)
6. Vanessa Torres (Världens främsta sk8 tjej.)
7. Cannon Colt (Hög åkar glädje. Har sjuka skills och en skillad bowl åkare.)
8. Nyjah Huston (11 år gammal och en av dom bästa å yngsta åkarna på touren. Vann Tampa-Am förra året.)
9. Ryan Shekler (endast 15 år. Stort framtids namn)
10. Rob Dydek (Stor karaktär i stor brädåkning)

Krittisera gärna. Skriv er linje.
Dope shit

Jag håller nog inte helt med om Mike Valleys plats, visst han är bra men knappast top 10 i världen, sen tycker jag nog att det lilla hetspaketet Bastian Salabanzi petar bort ryan shekler.

finns ju massa folk som är bättre än bam, tex eric koston, bastien salabanzi mfl. bam är överskattad

gonz är given glädje
deawon song hi tec
danny way respekt för sina sjuka flyg och ideer

alla som skatar och har skoj för sin egen skull.finns så mycket folk som bara åker runt och nöter switch superduperflips.

sen finns dom som bam som måste hävda sig på annat sätt genom att inte visa nån respekt för sin föräldrar

skate och ha skoj!

Var är Tony Hawk, Bob Burnquist, Rodney Mullen, Erik Koston, Chad Muska?

Obs. Jag har inte varit så aktiv de senaste åren inom skating så dom kan ha lagt av eller nått;)

Och just det. VÄLDIGT VIKTIGT; skriv inte sk8. Det är ju helt sjukt fult. Nån som kommer ihåg en hit med Avril LAvigne? sk8er b01. Helvete! Äckligt är just vad det är, vedervärdigt! hahaha
Nej men allvarligt lägg av! Inget mer sånt vill vi se;)

haha ta det här inlägget med glimten i ögat;)

Hälsningar från r4wz0r_94.

Ciao

seriöst, shaun white krossade på x-games. och efter tony så är han förmodligen den störste vertkillen som finns. och ja, jag har tänkt på PLG och tony, men han är så ung och så teknisk så det är sjukt. hans transfer body varial 360 i "the shaun white album" är den enda som någonsin gjorts.

Shit grabbar.. ni glömmer Arto Saari. Jag vill även lägga in en smygis som heter Greg Lutzka och för den delen alla Brasilianarna

du har missat många stora åkare eric. rodney mullen är en av de största åkarna genom tiderna. vad hade skaten varit utan han? antagligen hade vi inte haft kickflipen och heelflipen. Mikey valley är ingen bra skater han är bara stor och slåss hela tiden. du misslyckades med din lista enligt mej.

Eric Koston borde va med! Han är ju typ världens grymmaste streetåkare!

den grymmaste åkaren på flips och flatlandtrick, typ manual m.m. är enligt mig rodney mullen iaf...
Balans säger jag bara!

ok,
här kommer min lista....
1 rodney mullen, solklart!!! förutom att han uppfunnit de flesta grundläggande fliptricken inom skateboard har han även lyckats med bedriften att sättan 900 i vert. det är faktiskt sant. den enda orsaken till att han inte kör bara vert är att han inte tycker det är lika roligt som freestyle (vilket är det han kör om än med en streetbräda).

2 sandro diaz, den ende som gjort tre st 900 i en och samma tävling. ruskigt bra vertåkare...

3 tony magnusson, sveriges genom tidernas främste skateboardlegend!!!! flyttade till usa vid fjorton års ålder och satsade på skate, startade H-street och osiris footwear!!!

4 chad muska, stod för första gången på en bräda vid ca tjugo års ålder (or so they say), visade sig att var ruskigt bra och fick kontrakt nästan direkt. kolla hans trappa som han sätter i fulfill the dream (kul fakta: han brände sina första sponsorpengar från shortys på en stadsjeep som han totalkrascha efter en dag).

5 tony hawk, man måste credda honom....

6 keith hufnagel, efter den dvsfilmen har det hänt ngt med kieth. han har blivit en av de bästa streetskatare jag sett på mkt länge, kul att se!!!

7 steve olson, den äldre. fortfarande riktigt grym poolåkare trots sin ålder. bland de bästa.

8 jaime thomas, bara för hans grymma attityd och sköna åkstil. värt att nämna att han har en ovanlig fetish för att skata barfota.

9 the ragdoll, kan vara den skönaste skataren i historien med sin punkattityd och sitt otvättade hår. även denne man gör sjuka hopp utför trappor och liknande. galet!!!

10 andrew reynolds, kan tänka mig att han e en skön snubbe om inte e han riktigt bra på skate.

det finns många fler som jag vill ta med. men de här gubbarna är dom jag tycker förtjänar det mest. för övrigt är mike vallely inte en dålig åkare utan han kör bara med en annan stil. han är oehört teknisk på det han gör. även om han slåss ibland.han har en riktig skate and destroy-inställning som jag gillar. han är nog arg eftersom han varit på riktigt hög nivå sen mitten på 80talet och fortfarande får skit av väktare.

danny way är bra men är mer utav en stuntman. det är inte riktig skate med såna jätteramper. coolt som fan dock. fler coola snubbar: tom penny, daewon song, ali boulala, bam, steve olson (den yngre), eric koston och hela pig-teamet de filmerna är skitroliga!!
over and out

Bam Margera, Arto Saari är ju feting grymma..!

Men glöm inte vår egen Ali Boulala

dagens "bästa" skater borde väl vara maskinen Paul Rodriguez.
Inte särskilt orginell stil eller så men jävlar vad han är säker. 2 raka x-games street vinster.

personligen gillar jag hans skor mer än hans skating.

Tillbaka
Topp