Bästa skid-appen i backen?

Sarastro

Aktiv medlem
Vilken generell app funkar bäst om man vill följa upp sin åkning, (per åk, dag, vecka, säsong....), oberoende av ev app från anläggningen, t ex logga antal åk, maxhastighet, medelhastighet, höjdmeter, längdmeter, annan statistik, osv? Gärna med möjlighet till överlagring på karta, så att man kan se sina tracks....

Vilken generell app funkar bäst om man vill följa upp sin åkning, (per åk, dag, vecka, säsong....), oberoende av ev app från anläggningen, t ex logga antal åk, maxhastighet, medelhastighet, höjdmeter, längdmeter, annan statistik, osv? Gärna med möjlighet till överlagring på karta, så att man kan se sina tracks....
Ski Tracks
I gratis versionen kan du lagra 5 skiddagar inkl alla dina åk inritade automatiskt på Google Earth karta, och alla övriga tekniska ”gizmos”, data etc.
För att lagra mer, får du köpa betalversionen.

Slopes. Den kan göra allt som de andra kan men ser inte ut att vara designad 1998.

Kör du Apple så har den Apple watch-stöd. Klarar mycket gratis men premium kostar typ 150:- per år vilket är en no-brainer.

Mer utförligt svar: Det beror på vad man värdesätter och till viss del vad ens polare använder.

Snoww - känns maskinöversatt, rätt fokuserad på att "tävla" med stats och lägger dessutom Järvsöbacken i Västernorrland vilket direkt leder till diskvalificering i sig. Har dock stöd för utrustning så man kan lägga till vilka skidor man använde en viss dag.

Ski tracks - Den populäraste (?) skidappen och en av de absolut fulaste apparna som finns, och jag tycker dessutom den är kontraintuitiv. Har inte stöd för utrustning vad jag har sett. Du kan själv skriva i namn på backarna du har åkt, men det är helt manuellt. Stöd för Apple Watch. Endast stöd för inloggning via Facebook vilket är helt stört i mina ögon.

Slopes - Har inte stöd för backarnas namn eller utrustning (än - utvecklaren är rätt responsiv), men är snygg, lättanvänd och har import/export av GPX/TCX. Stöd för Apple Watch. Buddy beacons så du kan se var dina polare är.

Navionics Ski - utvecklas inte längre.

Sen finns en del andra:
SkiPro - inte testat
Ski Tracks - inte testat. Loggan ser ut som Slopes och Namnet är ju som ovanstående app.
Ski Buddy - inte testat än, men ska. Edit: Tog bort den direkt.
iSKI Tracker - inte testat
SkiPal - inte testat
SkiTude - inte testat

Senast ändrad:
Slopes. Den kan göra allt som de andra kan men ser inte ut att vara designad 1998.

Kör du Apple så har den Apple watch-stöd. Klarar mycket gratis men premium kostar typ 150:- per år vilket är en no-brainer.

Har du haft problem med Slopes på sistone? Jag ska välja app inför nästa veckas resa men ser på Slopes recensioner att det strular nu, see screenshot.
Eftersom jag jobbar inom IT-branschen så litar jag inte på "fix at the beginning of March", lär väl tidigast bli till sommarn! ;-)

Bilagor

• SmartSelect_20220301-080339_Google Play Store.jpg
    SmartSelect_20220301-080339_Google Play Store.jpg
    106.5 KB · Besök: 143
Har du haft problem med Slopes på sistone? Jag ska välja app inför nästa veckas resa men ser på Slopes recensioner att det strular nu, see screenshot.
Eftersom jag jobbar inom IT-branschen så litar jag inte på "fix at the beginning of March", lär väl tidigast bli till sommarn! ;-)
Oj, det var tråkigt. Har själv inte haft några problem, har använt den dagligen mellan 3-19 feb, och sedan tisdag 22:a och lördag 26:e. Allt har fungerat som vanligt.

Men jag använder iOS-versionen som kanske inte har samma problem. Nu när jag kollar upp det verkar Android-versionen inte vara riktigt lika bra som iOS-versionen, vet inte om det beror på GPS-biblioteket, hårdvara (vilket känns tveksamt) eller annat.

1646126419346.png

1646126292624.png

1646126487758.png

Tillbaka
Topp