Bästa skidort just nu ?

AKKZEL

Medlem
Bästa skidort just nu ?
Tjena !
Jag och morsan fick den briljanta idén att åka på en skidresa nu i sommar.
Dock har ingen av oss någon superbra koll på vad som är bäst i nuläget.
Vi söker mycket snö och många nedfartar men ändå hyfsat varmt.

Jag skulle bli oerhört tacksam om någon skulle kunna ge förslag på ort, för/nackdelar m.m

Mvh Axel

Senast ändrad:
Bästa skidort just nu ?
Du kan välja glaciäråkning i Sverige/Norge alternativt vinteråkning på andra sidan jorden. Det är bara att välja.

Här är fem förslag på orter utan några som helst motiveringar:

New Zealand - Treble Cone.
Norge - Stryn
Norge - Juvasshytta
Norge - Folgefonna

Bästa skidort just nu ?
Les Deux Alp i frankrike, öppnar nu till helgen, och kör fram till den 28 augusti hamnar 3a på min lista över sommarskidåkning i europa, Stryn toppar, men bara de första veckorna de har öppet, snön smälter snabbt, 2a Hintertux i österrike, men för de som gillar att åka park sätter nog Les deux Alp 1a, den är europas största sommarpark, Flyg till Grenoble, därefter buss till LDA

Bästa skidort just nu ?
Stryn verkar ha fått en toppensäsong när det gäller snön. Åk dit innan juni är slut, annars tror jag det har smält för mkt (kommer säkert vara öppet men inte lika många offpist-åk som är görbara då)

Edit; Kom på att det är värt att notera att de har trassel med en av liftarna, toppliften (breheisen) har de inte fått upp riktigt ännu (den kräver att man monterar upp och ned den varje år, eftersom den är på glaciären)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp