Bästa skogsåkningen?

Anders_L

Ny medlem
Bästa skogsåkningen?
Funderar på att dra till alperna nästa säsong och skulle vilja ha lite tips vart man hittar den bästa skogsåkningen. Har sökt lite i forumet men inte hittat någon bra information. Serre Chevalier verkar ha bra skogsåkning men snötillgången verkar inte vara så bra. Vill till en snösäker ort med fin skogsåkning. Tacksam för alla tips!

Bästa skogsåkningen?
När du säger skogsåkning tänker jag också på Serre Che.
Många ställen i österrike har för tät skog i större delen av systemet för riktigt fin skogsåkning. (Finns ju säkert orter med undantag) Ischgl hade en del fin skogsåkning när jag var där sist. Ischgl ligger relativt högt så snötillgången bör bara god. Men snötillgången i Serre Chevalier är ju inte känd för att vara sämre än på annat håll, så jag tror inte att det är ett dåligt alternativ.
Läs i rescensionerna på freeride! Där står mycket om hur terrängen i orterna är.

Bästa skogsåkningen?
Flachau Winkl har bra skog på högra (om man kommer från södra hållet tror jag) sidan av motovägen... hur mycket som helst, kolla kartan så kan man åka många fallhöjdsmetrar ner till en väg där det går bussar. Har aldriig vart där när det inte har varit mycket puder, å andra sidan kanske jag har tur btw var det så mycket snö att jag fick åka lavin i skogsterräng där i vintras

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp