bästa snowboardåkaren

bästa snowboardåkaren
håller med leo om att eero e bäst!

ingen kan jämföra sig med han varken på hopp eller i street, jibbing eller bc, han e fan bäst i världen asså

bästa snowboardåkaren
wattaf.? ingen har nämt antti autti?? se på air&style tävlingen -06 då han slog ut shaun white, det vackraste ögonblicket i hans liv borde det vara, skulle jag tro.. alla finnar är sköna live, speciellt Autti, risto mattila & peetu piironen, de är glada och när de åker omkring, om det så är chill i ruka eller tävling i USA.. för övrigt så är Terje än legend, skulle frågan ha varit vem som var bäst genom tiderna så skulle han ha varit självklar vinnare, men han är knappast bäst just nu..

bästa snowboardåkaren
Risto Rukola, Fredu Sirvio och Jed Andersson!.. Alla dom har sjukt clean stil!

Senast ändrad:
bästa snowboardåkaren
Terje e fan grym! Shaun White är överlägset men gillar inte riktigt hans stil, hehe.
men jag tror att Autti Antti har ett ess undangömt, han kommer bli duktigare, det ser jag.

bästa snowboardåkaren
Jag vet att frågan från början gäller "just nu", men idag är snowboard så kliniskt befriat från riktig stil att en jämförelse med snowboardens riktiga stilkungar mest blir patetisk. Om vi snackar cleanast över huvud taget så finns det enligt mig fyra åkare genom historien som verkligen sticker ut. Om ni inte vet vilka det är så beror det på att ni är för unga. Utan inbördes ordning kommer här historiens cleanaste snowboardåkare:

Craig Kelly (RIP)
Chris Roach
Mike Ranquet
Jamie Lynn

Den här kvartetten osar så mycket stil att jag blir knäsvag av att skriva deras namn på ett och samma ställe.

Senast ändrad:
bästa snowboardåkaren
Andreas Wiig, Gigi Rüf, Nicholas Müller, Travis Rice, Mark Frank Montoya! Där har du killarna som kör hårt! Gigi Rüf tar priset på galnast satsningar och MFM för den sjuka stilen!

Terje är en riktigt potent åkare på alla sätt. Men han viftar så in i helvete med armarna! ;D

Senast ändrad:
bästa snowboardåkaren
Terje är stilkungen, inget snack om saken!
Det är många åkare som kommer upp och blir kända, för att sedan försvinna efter några år. Haakonsen har varit bland dom bästa sedan tidigt 90-tal.

bästa snowboardåkaren
Craig Kelly (visserligen död) men den bästa ÅKAREN någonsin. Finns många nu som snurrar många fler varv åt vilket håll som helst men Craig åkte alltid med kontroll och en stil inte många ens kommer i närheten av (iofs omöjligt med duckstance).

...Och glöm inte Damian Sanders, neonmannen med hardboots i pipen...

Senast ändrad:
bästa snowboardåkaren
Måste få med Tom Burt och Jim Rippey här oxå!
Enkelt, smidigt snabbt och glimten i ögat!
Attityd? Varför då! Mjuka killar kan oxå åka!

bästa snowboardåkaren
finns ju asmånga grymma asså men mina favoriter är i ingen speciell ordning:
Anders Aspgård
Chris Bradshaw
MFM
Travis Kennedy
Lauri Heiskari
Lucas Magoon

bästa snowboardåkaren
Louie fountain är ju annars helt bananas, helt skogstokig, sköna trick!
+ att han har kids, o vem vill inte ha de

bästa snowboardåkaren
mina top 10 ser typ ut såhär :)

Eero Ettala: överlägsen snowboard åkare på alla sätt...
Travis Park: för hans sjuka kontroll och "roliga" stil...
Mikkel Bang: för hans snurrar är sjuukt straighta/raka och snygg stil...
Chris Bradshawn: så sjuukt mycket stil coh grym jibbare...
Torstein Horgmo: mycket mycket säkerhet och kontroll...
Travis Rice: bland dom snyggaste/sjukaste dubbel rodeo 900 jag sett...
MFM: som har mycket skön och speciel stil på sin åkning...
Scott vine: får man inte glömma, killen har stört skön stil och höga skills...

Och dem som tar priset:

Eirikur "Eiki" Helgasson och Halldor Helgasson Detta är dom skönaste snowbaord snubbarna jag har sett, dom här bröderna gör en aldrig besviken, dom har sjuk kontroll och åkar glädje och helt enkelt stört sköna. Dom slår alla andra snowbaord åkare när det gäller underhållning! ;D
ni som inte vet vilka det är cheack out ponytale, notes eller rome sds no correct way

bästa snowboardåkaren
ADouhan sa:
mina top 10 ser typ ut såhär :)

Eero Ettala: överlägsen snowboard åkare på alla sätt...
Travis Park: för hans sjuka kontroll och "roliga" stil...
Mikkel Bang: för hans snurrar är sjuukt straighta/raka och snygg stil...
Chris Bradshawn: så sjuukt mycket stil coh grym jibbare...
Torstein Horgmo: mycket mycket säkerhet och kontroll...
Travis Rice: bland dom snyggaste/sjukaste dubbel rodeo 900 jag sett...
MFM: som har mycket skön och speciel stil på sin åkning...
Scott vine: får man inte glömma, killen har stört skön stil och höga skills...

Och dem som tar priset:

Eirikur "Eiki" Helgasson och Halldor Helgasson Detta är dom skönaste snowbaord snubbarna jag har sett, dom här bröderna gör en aldrig besviken, dom har sjuk kontroll och åkar glädje och helt enkelt stört sköna. Dom slår alla andra snowbaord åkare när det gäller underhållning! ;D
ni som inte vet vilka det är cheack out ponytale, notes eller rome sds no correct way
Wooord!
Halldor är sjukt clean! går i tvåan här på skolan och laangar feeeta trick i kläppen! :)

Tillbaka
Topp