Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa stället i Alperna för barnfamilj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1299080" data-attributes="member: 144594"><p>Instämmer i allt som skrivits om Serfaus etc ovan, efter ett dagsbesök häromveckan. Förutsatt att era barn är bekväma med blå/röda backar vilket jag gissar. Annars finns andra orter med riktiga nybörjarområden invid byn. Ont om snö i byarna just denna vinter men det visar ju bara hur viktigt det blivit att titta på höjd över havet.</p><p></p><p>Mitt stalltips är annars området kring Sella Ronda i Dolomiterna. Kan man åka i röda backar så klarar man allt där inklusive ett äventyr upp på Marmoladas glaciär. Området är extremt vackert och inbjuder till ”utflyktsåkning” som familjer gillar. Lika snösäkert som typ Serfaus etc, och excellent pistning, men det snöar mer sällan. Att föredra är byarna i Val Gardena eller Alta Badia, litet ljusare, litet fräschare. I t ex Canazei väntar samma kabin varje morgon vilken jag själv inte gillar. Arabba är litet mörkare.</p><p>Val di Siusi är ett snösäkert snällt område i anslutning till Val Gardena som är idealiskt om det finns längdåkare i sällskapet. Samma gäller närbelägna Val Pusteria, där t ex Kronplatz har ett familjevänligt liftsystem.</p><p>Alla dessa är nästa lika lätta att nå med bil som orterna i Österrike.</p><p></p><p>Livigno är ett annat tips. Mycket mysig och snäll by, extremt snösäkert, än så länge mycket bra prisläge. Skidbussen funkar tyvärr dåligt så det är absolut en fördel med gångavstånd till en lift. Kanske att spara i bakfickan tills de byggt den lift som förbinder de båda sidorna i systemet.</p><p></p><p>PS i hela Val Gardena och Alta Badia är det nära till liftarna från nästan alla boenden. Särskilt lilla Colfosco ligger i en vacker solig dal på 1600 meter över havet med byn mitt i backarna.</p><p></p><p>[ATTACH=full]31364[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1299080, member: 144594"] Instämmer i allt som skrivits om Serfaus etc ovan, efter ett dagsbesök häromveckan. Förutsatt att era barn är bekväma med blå/röda backar vilket jag gissar. Annars finns andra orter med riktiga nybörjarområden invid byn. Ont om snö i byarna just denna vinter men det visar ju bara hur viktigt det blivit att titta på höjd över havet. Mitt stalltips är annars området kring Sella Ronda i Dolomiterna. Kan man åka i röda backar så klarar man allt där inklusive ett äventyr upp på Marmoladas glaciär. Området är extremt vackert och inbjuder till ”utflyktsåkning” som familjer gillar. Lika snösäkert som typ Serfaus etc, och excellent pistning, men det snöar mer sällan. Att föredra är byarna i Val Gardena eller Alta Badia, litet ljusare, litet fräschare. I t ex Canazei väntar samma kabin varje morgon vilken jag själv inte gillar. Arabba är litet mörkare. Val di Siusi är ett snösäkert snällt område i anslutning till Val Gardena som är idealiskt om det finns längdåkare i sällskapet. Samma gäller närbelägna Val Pusteria, där t ex Kronplatz har ett familjevänligt liftsystem. Alla dessa är nästa lika lätta att nå med bil som orterna i Österrike. Livigno är ett annat tips. Mycket mysig och snäll by, extremt snösäkert, än så länge mycket bra prisläge. Skidbussen funkar tyvärr dåligt så det är absolut en fördel med gångavstånd till en lift. Kanske att spara i bakfickan tills de byggt den lift som förbinder de båda sidorna i systemet. PS i hela Val Gardena och Alta Badia är det nära till liftarna från nästan alla boenden. Särskilt lilla Colfosco ligger i en vacker solig dal på 1600 meter över havet med byn mitt i backarna. [ATTACH type="full" alt="1710756204967.png"]31364[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa stället i Alperna för barnfamilj
Tillbaka
Topp