Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa stället i Alperna för barnfamilj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1299110" data-attributes="member: 146777"><p>Inte så ofta det ser sådär ut i dolimiterna? Iaf inte de gångerna jag var där...</p><p>Snösäker kan definieras på lite olika vis i alperna. Många system kör mycket konstsnö och är duktiga med pistning. Tex dolimiterna. Så man kan vara rätt säkert på att man kan åker fint i backen. Allt omkring är lite mer tveksamt. </p><p>Nyss hemkommen från sellrain. Under 1600 var det barmark. Säkert snö över 2000. Mjuk var det överallt. Nord och västslutningar efter lunch, syd och ost från tidigt morgon. </p><p>Det mesta på vägen såg dåligt ut. </p><p>Seefeld var barmark. Tyska ställen var de flesta stängda. Garmisch har mjuk snö längst upp. Inget nere, visserligen låg. Allt kring innsbruck hade bara snö längre upp i systemen. Det ända vi såg ( finns säkert fler) som hade snö I byn var kühtai, men där ligger byn på 2020 m.... i lördags var snön mjuk hela vägen upp till 3200m, efter lunch.</p><p>Såklart v11 nu, och inte sportlovsvecka.</p><p></p><p>Ps: med 8 och 11 år behöver barnen ju inte så mycket av "barnfamiljsgrejor", dvs inte så mycket leksaksområden osv. Skulle lägga fokus på hur man kommer dit och hur man kan och vill bo (plus pris). Är fokus "bara" piståkning så är det hur många system som helst som är lämpligt. Som da skrevs här ovan är Serfaus fint men dyrt. När jag kollade förra året var det klart över det jag var villiga att betala för en självhusållslgh till 6 pers.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1299110, member: 146777"] Inte så ofta det ser sådär ut i dolimiterna? Iaf inte de gångerna jag var där... Snösäker kan definieras på lite olika vis i alperna. Många system kör mycket konstsnö och är duktiga med pistning. Tex dolimiterna. Så man kan vara rätt säkert på att man kan åker fint i backen. Allt omkring är lite mer tveksamt. Nyss hemkommen från sellrain. Under 1600 var det barmark. Säkert snö över 2000. Mjuk var det överallt. Nord och västslutningar efter lunch, syd och ost från tidigt morgon. Det mesta på vägen såg dåligt ut. Seefeld var barmark. Tyska ställen var de flesta stängda. Garmisch har mjuk snö längst upp. Inget nere, visserligen låg. Allt kring innsbruck hade bara snö längre upp i systemen. Det ända vi såg ( finns säkert fler) som hade snö I byn var kühtai, men där ligger byn på 2020 m.... i lördags var snön mjuk hela vägen upp till 3200m, efter lunch. Såklart v11 nu, och inte sportlovsvecka. Ps: med 8 och 11 år behöver barnen ju inte så mycket av "barnfamiljsgrejor", dvs inte så mycket leksaksområden osv. Skulle lägga fokus på hur man kommer dit och hur man kan och vill bo (plus pris). Är fokus "bara" piståkning så är det hur många system som helst som är lämpligt. Som da skrevs här ovan är Serfaus fint men dyrt. När jag kollade förra året var det klart över det jag var villiga att betala för en självhusållslgh till 6 pers. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa stället i Alperna för barnfamilj
Tillbaka
Topp