Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa tiden för att åka till Andermatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Martin2" data-source="post: 76200" data-attributes="member: 34779"><p>Åk v 6. Var i Andermatt under 3 månader denna säsong. Jag hörde enligt lokala väderkillar att Februari brukar vara den månad då det enligt statistiken komemr mest snö i Andermatt. Mars brukar sällan få några "superdump". Mars är det ju lite varmere, kan vara plussgrader på nedre delarna av berget. Slutet av säsongen brukar kunna få stora dump, pga av stora väderväxlingar.</p><p></p><p>När det väl snöar i Andermatt så håller det ofta i ett tag, dimma och sånt tråkigt stannar lätt kvar. Tyvärr finns det inte mycket ställen att åka på vid sånt väder, så det gäller att ha lite tur.</p><p></p><p>gångna säsongen:</p><p><a href="http://wa.slf.ch/fileadmin/messGallery/wi-2004-2AN.gif" target="_blank">http://wa.slf.ch/fileadmin/messGallery/wi-2004-2AN.gif</a></p><p></p><p>/martin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Martin2, post: 76200, member: 34779"] Åk v 6. Var i Andermatt under 3 månader denna säsong. Jag hörde enligt lokala väderkillar att Februari brukar vara den månad då det enligt statistiken komemr mest snö i Andermatt. Mars brukar sällan få några "superdump". Mars är det ju lite varmere, kan vara plussgrader på nedre delarna av berget. Slutet av säsongen brukar kunna få stora dump, pga av stora väderväxlingar. När det väl snöar i Andermatt så håller det ofta i ett tag, dimma och sånt tråkigt stannar lätt kvar. Tyvärr finns det inte mycket ställen att åka på vid sånt väder, så det gäller att ha lite tur. gångna säsongen: [URL]http://wa.slf.ch/fileadmin/messGallery/wi-2004-2AN.gif[/URL] /martin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa tiden för att åka till Andermatt?
Tillbaka
Topp