Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Bästa varma mellanlagret...?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1312473" data-attributes="member: 59831"><p>Tycker också det låter som för många lager. </p><p>Om det är mellan -10 till -20 och jag bara åker liftburet så är det detta jag brukar köra:</p><p>- Merino-Tshirt </p><p>- Woolpower 200 (Frotte-insida), för att skapa lite luft mot kroppen</p><p>- Tunnare dunjacka, eller syntetvariant</p><p>- Skaljacka </p><p></p><p>Sen är de viktigaste att du har en skaljacka som är tillräckligt stor för att få plats och inte platta till dunjackans loft under. </p><p>Andra tips, om du inte redan gör det, kör dunshorts under skalbyxorna, buff uppdragen under hjälmen för att täppa till bar hud runt hals och kind, rejäla tumvantar. </p><p></p><p>Anledningen till att jag inte kör tjockare underställ är att jag alltid har flera tunna merino-tshirts med mig på resor att rotera mellan, men oftast bara en underställs-tröja (Woolpower), och det är T-shirten som blir blöt och svettig. Betydligt enklare att tvätta i handfatet och torkar snabbt, samt tar betydligt mindre plats i packningen än flera tjocka underställ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1312473, member: 59831"] Tycker också det låter som för många lager. Om det är mellan -10 till -20 och jag bara åker liftburet så är det detta jag brukar köra: - Merino-Tshirt - Woolpower 200 (Frotte-insida), för att skapa lite luft mot kroppen - Tunnare dunjacka, eller syntetvariant - Skaljacka Sen är de viktigaste att du har en skaljacka som är tillräckligt stor för att få plats och inte platta till dunjackans loft under. Andra tips, om du inte redan gör det, kör dunshorts under skalbyxorna, buff uppdragen under hjälmen för att täppa till bar hud runt hals och kind, rejäla tumvantar. Anledningen till att jag inte kör tjockare underställ är att jag alltid har flera tunna merino-tshirts med mig på resor att rotera mellan, men oftast bara en underställs-tröja (Woolpower), och det är T-shirten som blir blöt och svettig. Betydligt enklare att tvätta i handfatet och torkar snabbt, samt tar betydligt mindre plats i packningen än flera tjocka underställ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Bästa varma mellanlagret...?
Tillbaka
Topp