Bataleon Airobic 11/12

Bataleon Airobic 11/12
Förlåt för att jag skapar den här tråden. Men jag är tvungen.

Nu är det så att jag ska till och köpa en ny bräda och jag är sugen på Bataleon Airobic då det verkar vara en mjuk rolig bräda. Funderar på att köpa en 154. Jag kör mest park, småjibs och leker runt på berget (typ åker runt och gör butters och snurrar på plogkanter). Men jag älskar att åka puder och off pist när tillfälle ges. Då till frågan. Blir Airobicen för mjuk för puder?

Jag är:
183 lång
75 kilo tung
45 på dojjorna
Duktig åkare.

Bataleon Airobic 11/12
Jag frågar exakt samma i tråden nedanför och kul att veta vad folk tycker om denna bräda. Verkar riktigt trevlig!

Du ska nog ha en Wide bräda som jag Linus, jag kör strlk 46 på dojorna.

Bataleon Airobic 11/12
Ingen klarhet, alla gick OT mot slutet ;)

Men jag ska fan köpa en Airboic 156 wide om jag hittar den i EU. Men låter ju som att den skulle vara som en horrorscope med mera pop pga camber och lite mer allmountain pga av det också.

Bataleon Airobic 11/12
På planet-sports.de har du förra säsongen ultrafear 153 för 300 euro. Hett tips.

EDIT: Antar att du kollat på denna?

Senast ändrad:
Bataleon Airobic 11/12
Tja!
Funderar också på köpa antingen den nya Airobicen eller nya Disaster. Har kört på en Airobic två säsonger nu och min bror kör på en Horrorscope, och det ni ska komma ihåg är att airobic inte alls är lika mjuk som horrorscopen! Horrorscopen är ju rolig för rails, pressar, osv men man blir ju livrädd i hopp för den är så instabil. Airobicen är därmed betydligt mer allround, lite styvare men jag uppfattar den nästan som mera lekfull då det är så svårt att få kanthugg. Så det går att pressa med airobicen också men jag tror att den nya Bataleon Disaster eller Lobster Jibboard är mera rätt att jämföra med Horrorscopen. Så är det en renodlad jibbräda ni vill åt skulle jag nog rekommendera den, men den kommer ju tyvärr inte i Wide - 156 brädan har 255mm Waist och det är ju iaf midwide och borde nog funka lätt för er, jag kör själv med ett par 11.5 Burton boots och har inga problem med det, beror såklart på vilka boots du kör också då det kan skilja enormt mycket i yttersulans storlek och sen såklart hur breda ni står och vilka vinklar. Airobic är ju ett säkert kort, mjuk och rolig och funkar över hela berget, men Disaster verkar också riktigt skoj plus är billigare (350:- Euro blir cirka 3200:-kr eller 295£ typ 3000:-kr men då brukar frakten tillkomma från England) men kanske blir för mjukt för större hopp. Hmm.... Tough choice... Och angående dina funderingar kring ultrafearen så har jag kört den också en del, min polare har en, och den känns exakt som horrorscopen, nästan identisk.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp