Bataleon Evil Twin vs Fun kink hjälp.

ArianH

Ny medlem
Tja nu har jag haft min goliath i en säsong och jag har tröttnat på den, det är för lite flex i den och den är inge kul.

så nu har jag tittat på Bataleon såklart ET och FK.

är ute efter lite flexigare bräda men inte för mycket, kommer åka mycket freeride och i park men ngn gång blire väll lite puder också.

För och nackdelar med dessa brädor ? Vilken är bättre/roligare ?

Jag är 174, väger 87 kg skostorlek 46 och flowbindningar.

är väldigt tacksam för svar och jag kommer köpa fjolårets brädor dvs nått i denna stilen

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=87242

http://www.blocket.se/jamtland/Demobrada__Bataleon_Funkink_USA_Edition__11_38234551.htm?ca=18&w=3

http://www.blocket.se/jamtland/Demobrada__Bataleon_Evil_Twin_Artist_Edition_38219803.htm?ca=18&w=3

Är väldigt tacksam för svar!
Mvh

Tjena! Jag har en Bataleon ET och jag är skitnöjd med den men den kan kännas lite hård ibland... FK verkar ju mjukare och en "lite" roligare bräda i parken och så men i puder tror jag att ET skulle funka bättre iaf efter egna erfarenheter. Det känns som ET är en mer allround bräda. :)

Jag är med sugen på en Evil Twin, så förlåt om jag lånar tråden.. Men var finns den att köpa?

aizmoo sa:
Tjena! Jag har en Bataleon ET och jag är skitnöjd med den men den kan kännas lite hård ibland... FK verkar ju mjukare och en "lite" roligare bräda i parken och så men i puder tror jag att ET skulle funka bättre iaf efter egna erfarenheter. Det känns som ET är en mer allround bräda. :)
Vilket år av ETn har du :) ? asså hur "hård" känns den då ? t.ex om du står helt plant och sen drar upp nosen te.x går den upp lätt då lr måste man pressa hårt som fan ?
och sen om man gör en "nollie" poppar den till ordentligt så äre bara typ äsch lite sådär ? :P

förlåt för konstiga frågor min vill gärna veta för är faktiskt lite besviken på min goliath, enda som var bra med den var tbt :P

Mvh

Tjena jag har en Bataleon Evil Twin Wide atm men tänkt sälja pga personliga skäll. Men den är tillräckligt styv för funka i hög fart, har bra pop och kan göra butters med lite träning :) ! och jag väger 85kg. Men du borde väl också skaffa en Wide? inte så kul att få toe eller heeldrag på en bräda kan sluta illa i högfart.

Senast ändrad:
Jag har en FK 157 årets modell, sjukt rolig bräda, enkel att pressa med, väldigt förlåtande, helt ok pop, inget man åker i mach 3 med men grym lekbräda. är 182 och väger 90ish 10,5 boots.
jag skulle nog valt wide med 46 boots, har inte testat ET men kör undisputed 163 i off och om man vill trycka på lite fart.

Senast ändrad:
okej tack för hjälpen ! det blev en bataleon evil twin fjolårets 154 ! ringde till extraevil och han hade en splitter ny bräda för 2400 ! aas gött ! han sa att den kommer vara perfekt för mig flex mässigt och åk mässigt and i belive him ! cred till dom med snabb å bra service iaf ! nu får man hoppas den kommer snabbt brädan :D !

Tillbaka
Topp