Bataleon goliath 161 eller goliath 157 wide?

mattiaswarme

Ny medlem
Hej!

Jag har percis klämt på en goliath 161 i affären och funderar på att slå till men så såg jag en annons på en goliath 157 wide.
Jag är 190 cm och väger mellan 80 och 85 kilo och skulle gärna mottaga synpunkter på vilken jag borde välja.

MVH Mattias

Senast ändrad:
Hej. Jag har en Goliath 160W och tycker den känns lite kort iaf i hög fart. Jag är 1.84
Beror ju lite på hur stora fötter du har om du behöver wide med?

Jag har 46:or på fötterna men kan ju prova med bindningarna på brädan i butiken och se om det fungerar. Vill inte heller ha en för lång och svårsvängd bräda i skogen...

Skulle tro du behöver wide då men testa. Sen om det blir lättare att svänga med en kortare bräda vet jag inte.
Största problemet för mig var tbt men tycker den är satans skön i puder/skog, det lill man kunnat åkt på det i år.

Själv tycker jag längd på Snowboard är en smak sak, men några snowboard märken brukar ha ett guide igenom vilken längd du ska ha på snowboarden beroende på din vikt.

Du ska ha en bräda som är 26,6 till 27,0 bredd iaf, snott från pinn's guide.

Jag må nog försöka få tag på en 161:a, den verkar ju ha rätt bredd också. Skall lägga in en köpes direkt. Tack för hjälpen!

/Mattias

Tillbaka
Topp