Bataleon Goliath eller The Jam

iamekke

Ny medlem
Hej hej.
Tro de eller ej så e detta ännu en "ja ska köpa bräda tråd".
som sagt ska de köpas ny bräda.
har haft tidigare Burton Custom , Rome Agent och Santa cruz Pro Duke.

ja säsongade 2 år 04-06 o där efter har de gått över till 3 veckors åkning om året.
nu när ja har flyttat från skåne till skövde verkar de som de blir mer o mer spontana åkdagar och jag blev taggad på ny bräda.

har som sagt åkt en del och testat en del olika märken o längder 155-163
Nu va ja sugen på att testa hur de va o åka me Triple Base Tech. o av de Bataleon ja har sett o kollat runder på så står de mellan Goliath och The Jam. om ja fatta rätt så är de rätt lika bortsett från att jam e lite mer setback o styvar?

mina facts:
längd: 183
vikt: 72kg
stlk: 44or
åkning: bra, de ja åker runder i allt. kan väl utesluta park. väldigt lite där men gillar o jibba o leka i och runt pister. o offpist e ju guld. dock blir de väldigt lite backcountry o mest bara mellan backar o mindre vandringar.. Min Santa Cruz va 163 o mjuk.. SKIT SKÖN. dock va den lite väl direktionell o lång för mig när ja började jibba mer. o min Agent va nere på 155, skön o allt men de va mycke jobb i offpisten (hade den efter min Santa, kan va ja som va lat)

de ja undrar e vilken som passar mig bäst. har inte haft problem me mina 44or på vanliga brädor innan så e inte non vidare intresserad av en wide.
Gärna om non vet me erfarenhet va som e skillnaden på dessa 2 oxå.
ja gillar mjuka brädor, känner samtidigt att snäppet styvare kanske e bättre i längden?

kommer inte på mer o säga just nu. få se om de kommer nått mer i kommentarerna
Tack i förhand

inte för att de har kommit in några svar ;D
men ja har kollat runder lite mer o de verkar som en Goliath 157 e vad ja söker

och vad betyder då? : åkning: bra, de ja åker runder i allt.

Bataleon är grymt! tror på Goliath efter din beskrivning.

Tillbaka
Topp