Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon långsam?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ett_Hund" data-source="post: 456780" data-attributes="member: 55507"><p>Jag kör på en Hero och en Enemy och har inget att anmärka på vad gäller fartresurserna, iofs bättre belag än Goliath men jämför man med andra märken i samma brädklass lär skillnaden vara tämligen försumbar, mindre kontaktyta bör ju rimligtvis betyda mindre yta som genom friktion kan retardera den levande kraften. Dock innebär det oxå på samma gång att den tyngd man lägger på brädan distribueras över en mindre yta på vilken trycket och därmed friktionen borde bli större.. så long story short, jag tror det är ganska skit samma.</p><p> Vill du åka fortare, hitta en brantare backe=) själv har jag inte haft bollar nog att köra någon av mina brädor så fort att jag känt att glidet satt några begränsningar iaf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ett_Hund, post: 456780, member: 55507"] Jag kör på en Hero och en Enemy och har inget att anmärka på vad gäller fartresurserna, iofs bättre belag än Goliath men jämför man med andra märken i samma brädklass lär skillnaden vara tämligen försumbar, mindre kontaktyta bör ju rimligtvis betyda mindre yta som genom friktion kan retardera den levande kraften. Dock innebär det oxå på samma gång att den tyngd man lägger på brädan distribueras över en mindre yta på vilken trycket och därmed friktionen borde bli större.. så long story short, jag tror det är ganska skit samma. Vill du åka fortare, hitta en brantare backe=) själv har jag inte haft bollar nog att köra någon av mina brädor så fort att jag känt att glidet satt några begränsningar iaf. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon långsam?
Tillbaka
Topp