Bataleon Tbt

potatis

Ny medlem
Bataleon Tbt
Tjaa freeride :P

http://www.bataleon.com/tbt
Undrar hur det här bataleon tbt funkar? Och om det verkligen är så otroligt bra som dom säger?
Någon som har erfarenhet, som har testat en tbt bräda hade jag gärna vart tacksam för svar ifrån!
Eller om ni har förslag på nån annan sorts bräda? :D

Senast ändrad:
Bataleon Tbt
Jag kör en, är sjukt bra. Fördelarna med camber och fördelarna med rocker. Flyter inte lika bra som en reversed camber, men bättre än en camber.

Jag gillar det iaf!

Bataleon Tbt
Jag tycker att det fungerar bra för mig och har de senaste 6-7 åren kört mest på tbt-brädor.
Finns några olika varianter av tbt som passar för lite olika åkstilar. Den mer parkorienterade versionen med bredare mittendel upplevde jag som något otymplig utanför parken då den inte pendlar lika enkelt mellan skären utan gärna tenderar att "landa" på den bredare flata basen. Detta är dock, liksom de flesta skillnader mellan brädor, ganska marginellt och man anpassar sig rätt fort till materialet.

Jag upplever att bataleon bygger bra brädor både vad gäller kvalitet och åkglädje. Jag kan dock inte uttala mig om deras jibbigare modeller då det mjukaste jag kört är evil twin.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp