Bataleon undisputed

  • Trådstartare Trådstartare SilverFisken_772
  • Start datum Start datum
S

SilverFisken_772

Guest
Bataleon undisputed
Tjabba. Letar förfullt efter en ny bräda och har fått upp ögonen för en Bataleon undisputed och undrar lite om den kommer att funka att köra några hopp i parken. Ja kör mest pist sällan någon offpist. Jag är 190 lång och väger runt 100 kg. Den jag tittar på är 167 CM lång.

Jag är ute efter en bräda som ja kan köra riktigt snabbt i pisten med men även ta en liten lek tur i parken. Dock så gör jag inga allt för avancerade saker i parken.

Någon som har erfarenheter av denna bräda ?? eller har tips på andra brädor ?

MVH Silverfisken
 
Bataleon undisputed
Har själv en undisputed 168.
För mig som väger 75 och är 178 lång så är den lite väl styv för att kunna användas fullt ut i parken.
Men nog funkar den att göra lättare saker i parken med.

Men den gör ju sig allra bäst i pudret eller i en riktigt go pist där man kan pressa ordentligt.
Så med tanke på min vikt så kan den nog passa dig riktigt bra.
Och måste säga om du inte kört Bataleon tidigare så kommer du bli riktigt nöjd.
För mig va skillnaden nästan som när jag bytte dom gamla järnvägsrälsen mot ett par carving skidor.

Har den tom till salu här nu.
Synd att behöva sälja den men hellre det och kunna åka till alperna.
 
Bataleon undisputed
Andra tips:

Never Summer Titan X 169
Never Summer Legacy-R 166 eller 170
Smokin KT-22 166W
Lib-Tech Skunkape 167 BTX
Gnu Riders Choice 166W BTX
Unity Pride 165W
Unity Dominion 170W

Där har du ett gäng brädor som alla levererar det du vill ha.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp